Måndag morgon...

...när vi vaknar, är det säkertsenare än vanligt för att citera Blackjack från låten Inget stoppar oss nu. Nu vaknade jag i och för sig själv idag (som jag gör allt som oftast) men sent vaknade jag och den som gärna hade fått finnas vid min sida hade redan börjat sin första lektion i skolan för veckan.

Själv är jag ledig och det tackar man ju inte nej till. Småfixar med lite av varje här hemma som tvätt, betalande av räkningar, Svenska Fans-skrivande och liknande. Ska även passa på att plugga lite och även hinna med ett pass på Träffens gym senare idag.

Ytterligare en helg är över och den var både lugn och väldigt bra för min del. Jag slapp vakna själv i lördags morse och helgen inleddes med en perfekt fredagskväll plus en mysig lördagsmorgon :) 

Efter den fina inledningen gick hela lördagen i lugnets och slöandets tecken. Först blev det lite skridskoåkande, detta dock utan min Stjärnor på is-partner Noa som med några diffusa, luddiga bortförklaringar återigen valde att avstå :P Därefter väntade tippande (drog faktiskt inte runt 180 på Lången tack vare en Bundesligatrippel) med Andy och Noa, följt av Arsenal-Aston Villa på tv. Koller anslöt sig också till Pinnmovägen 8 och blev kvar ända till runt halv elva. Då hade vi hunnit med mer fotbollstittande och en hel del fixande med datorn för att få ordning på saker och ting.

Läggdags runt halv två efter lite Beck- och NHL-tittande samt lite FM-spelande. Somnade gott, väcktes av ett mess från en spökjägare vid tjugo över fyra men det var det värt, för somnade återigen med ett leeende på läpparna :)

Söndagen som följde inleddes med sen uppstigning, lite mat och Ajax-PSV på stream. Bra tidsfördriv innan det var dags för träning. Inget vidare kul den då vi återigen var allt för få på plats. Visserligen körde vi som var där ett ganska bra gympass och avslutade med lite spel, men nog hade man önskat sig minst ett dubbelt deltagarantal. Eller mer än så, snarare borde tre gånger så många som var där ha makat sig till träningen... Men nog om detta då det bara är att hoppas på att det blir bättring och att folk tar tag i det hela snart.

Hann med att se sista kvarten av Milans 1-0-seger mot Chievo (turlig straff, feldömd, men rättvis seger tycker jag då jag såg reprisen av matchen idag) och mysa lite framåt kvällen innan jag avslutade framför FM och tv:n.

NIK har gjort klart med ny tränarduo för er som undrar (säkerligen ingen men det skiter jag högaktningsfullt i :P). Stod tydligen i Barometern idag. Hade dock hoppats på rubriken "Svensson byter upp sig" då en av de två tränarna (alltså denne Svensson) kommer från lokalrivalen Läckeby GoIF som i flera år fått finna sig i att vara NIK:s lillebror. Men får nöja mig med att använda på den vår egen nickeboik.com.

Annat att notera från helgen är att Manges Nikestrumpor har återfunnits. Den ena i min träningsväska, den andra i min tvättkorg. Men jag är inte kleptoman, jag lovar. Fast förstår om man kan ana de tendenserna, är inte första gången herr Strömbergs saker råkar hamna i min ägo... :)

Nej, dags att äta och ta tag i sitt liv lite smått igen. Ses...




Det var NIK:s årsfest hemma i skogarna i lördags förresten. Den här skylten från en av grannbyarna togs ner och försvann mystiskt nog under kvällen... :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0