Helgsammanfattning 1


Jag har märkt att jag i mitt skrivande jobbar mycket med sammanfattningar. Sällan blir det att jag skriver om händelse för händelse i mitt liv, det blir mer i sammanfattningsform. Likaså när jag skriver för Svenska Fans, där blir det också många summeringar och längre analyser och utläggningar om än det ena, än det andra.

Som de här två artiklarna/krönikorna vilka jag skrev ihop under förmiddagen:
http://www.svenskafans.com/italien/milan/artikel.asp?id=264463 - för Milansidan

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=264455- för hela Italien-sidan

. . . . . .

SM-guld för Kalmar FF igår och som jag firade - eller inte. Är som bekant MFF:are. Det har  jag alltid varit, kommer alltid att vara och visst har man fått ta en hel del gliringar under den här säsongen av alla där hemma när KFF har gått som en maskin samtidigt som Malmö har åkt berg-och-dalbana resultatmässigt. 

Många känner förstås inte till att jag är MFF.are och nu har man bland annat fått kommentarer som "då är du glad nu förstår jag" och "grattis till guldet då". Bara för att få berätta att mitt lag slutade sexa, inte etta.

 Men jag är givetvis glad för min hemstads skull, det här är grymt stort för lilla Kalmar (60 000 invånare) som stad och det sätter verkligen min hembygd på kartan. Kul det och jag unnar verkligen bröderna Elm, Nanne och co framgången. Hade de däremot slagits med MFF om guldet hade jag inte varit ens en smula nöjd förstås. Då hade den här dagen, för att inte tala om gårdagen, varit hemsk.

Nästa säsong är det nya tag som gäller för MFF. Det lär inte bli SM-guld, men före KFF ska de himmelsblå hamna i alla
fall :)



. . . . . .

Hade tänkt sammanfatta hela helgen här. Men inser att det då blir ett alldeles för långt inlägg. Så nöjer mig med det fotbollsrelaterade och utlovar ett mer innehållsrikt inlägg om helgens övriga händelser lite senare idag.

. . . . . .

Vi hade träning med KBK igår igen. Uteträning blev det då vädrets makter var med oss men så mycket till träning blev det tyvärr inte. Eller jo, vi som var där körde på ganska hårt med en del fys och avslutande spel. Men vi var ju bara sex stycken där så var inte mycket att hurra för. Kan ha förståelse då GIF spelade samtidigt och vissa hade förhinder, men ändå för dåligt att vara så få.

Bara att hoppas att den utlovade hårdheten när det gäller krav på träningsnärvaro blir av inom kort och att nye tränaren Nordh får en assisterande coach vid sin sida så att vi får igång satsningen mot nästa säsong på allvar. Positivt är ändå att han verkar bra så här långt och att det ser ut att bli ett seriöst upplägg. Om några fler behagar att dyka upp vill säga...

. . . . . .

Pappa fick förstås ett samtal från mig på Fars dag igår. Han lät glad när jag berättade att jag lyckades bäst av alla på beep-testet i torsdags.
"Det går i arv", konstaterade han nöjt och jag kunde inte annat än att småle lite åt hans sköna kommentar :)

. . . . . .

Har hunnit med en hel del hittills idag. Svenska Fans-skrivandet och lite administrativt jobb är klart, en del annat småfixande likaså och några "viktiga" samtal ringda. Dags att ta tag i specialpedagogiken tills imorgon och avnjuta en kopp kaffe nu.
Har hunnit med en hel del hittills idag. Svenska Fans-skrivandet och lite administrativt jobb är klart, en del annat småfixande likaså och några "viktiga" samtal ringda. Dags att ta tag i specialpedagogiken tills imorgon och avnjuta en kopp kaffe nu.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0