Helgsammanfattning 2

Efter en dag som har gått i flitighetens tecken (Svenska Fans-skrivande, pluggande, bloggande, tränande på gymmet) sitter man då här när klockan närmar sig läggdags för att skriva dagens andra blogginlägg. Än har jag nog en bit kvar till Blondinbella men då min blogg garanterat innehåller mer vettigt och matnyttigt än hennes är jag ganska nöjd ändå.

En sammanfattning av helgen utan fotbollstema är på sin plats innan det är läggdags. Fredagskvällen var som sagt kanon med bästa sällskap som man kan få och helgen fortsatte därefter på den inslagna, positiva vägen.

Lördag innebar ganska tidig uppstigning (i alla fall för att vara lördag) för min del då jag hade planerat att bege mig till ishallen för lite skridskoåkande. Har blivit ett stående inslag under lördagsförmiddagarna att förmiddagsmotionerna lite på is.

Lite senare blev det fotbollstittande och onyttigt ätande här hemma med Noa, Rasmus och Andy. De herrarna var kvar i drygt fyra timmar och det blev lite tomt när de lämnade Pinnmo 8. Men samtidigt skönt med en kväll helt i ensamhet. Fick lite skrivande och annat gjort och kunde slappa och vara nöjd. Kikade på lite fotboll, kollade en Beck-film och var allmänt nöjd med livet.

Under söndagsförmiddagen var vi flitiga jag och Noa då vi äntligen såg till att hämta soffan som han tack vare mig ska låna av Karin och hennes familj. Efter att ha kämpat oss upp för trappan från källarvåningen i deras radhus slängde vi upp soffan på ryggen och promenerade bort hit, en sträcka på knappt en kilometer. Eller nästan så gick det till i alla fall när soffan hamnade på Pinnmovägen 24 :)

Efter det blev det förstås ett samtal hem till far min i Smålandsskogarna för att gratulera på Fars dag (nödvändigt att nämna det för andra gången i bloggen...) innan fotbollsträningen. Hann med att se sista 20 minuterna av den allsvenska avslutningen (enormt stort för lilla Kalmar, så är som sagt glad för min hemstads skull) innan det var dags att bli riktigt bortskämd.

Är ju inte varje dag man bjuds på middag med en meny bestående av kalkon, potatis, sås, grönsaker, rött vin och efterätt samt kaffe :) Det var verkligen bara att tacka och ta emot och kvällen blev perfekt. Liksom i fredags var sälskapet av det bästa slaget och helgen fick en jättefin avslutning.

Eller nej, där ljög jag för att det skulle låta bra här :)
Tittade ju nämligen förstås på Lecce-Milan efter den fina kvällen med sällskap och inte var man särskilt nöjd när Lecce kvitterade på stopptid. Tur att jag var själv i lägenheten då så att andra slapp se mitt hemska humör...

Men sammanfattningsvis en mycket bra helg och ingen anledning att vara besviken en måndag som denna heller.






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0