Hektisk dag på hemmaplan

Tiden rusar iväg som alltid och imorgon bär det av till Gävle igen. Har gått ruskigt snabbt dagarna här hemma men har ändå hunnit med en del. Inga uppseendeväckande eller revolutionerande saker direkt, men har träffat lite folk och hunnit med det jag har velat i princip.


Hemma i pojkrummet :) För dåligt med Milanbilder och tröjor numera,
mamma "förstörde" rummet genom att ta ner en massa av dom


Tisdagen inledde på allvar min hemmavistelse. Blev en dag med farande hit och dit och träffande av massa trevligt folk. Först ett besök på Tobaksboden för att höra senaste ryktena och snacka fotboll med NIK:s "sportchef" Sandebäck. Därifån vidare bort till Kalmargrillen för dagens första av två besök där. Tjabbade en hel del med Bojan, åt inget, snackade till mig kaffe och drygade lite till. Sebbe, ytterligare en NIK-spelare det, fanns också på plats och efter lite mer snack lämnade jag grillen för den gången. Över till Öland, besök på Ölandsbladet och det sedvanliga tuggandet med kollegorna där, lunchmat från Hasses och över till Kalmar igen och in på Kalmar Trafikskola för att träffa Emma. Stannade där en timme drygt och snackade en hel del som alltid innan jag drog vidare ut på stan. Fika på Kullzéns med mamma innan skoköp stod på agendan.


Kan inte säga att jag är annat än nöjd med tisdagens inköp :)

När de här skönheterna till skor var inhandlade närmade sig dagens stadsvistelse sitt slut. Men kunde ju förstås inte röra mig hemåt utan att säga hej då till Kalmargrillens stjärnor ;)
Nej, givetvis blev det ett KG-besök till. "Dragge" hade börjat sitt pass och Bojan var kvar sen förmiddagen, så fanns två goa NIK-lirare att tugga med den här gången. Bojan tjabbade som vanligt, jag högg tillbaka och "Dragge" flikade in lite sköna kommentarer med jämna mellanrum. Åt inget den här gången heller, men fick trots det kaffe för andra gången den här dagen :)

 
Läromästaren och eleven: Bojan och Dragge
(lånad från Dragges Facebook)

Sammanfattningsvis en mycket givande dag då jag hann träffa så mycket trevligt folk och dessutom blev ett par skor rikare (iofs på bekostnad av att jag också blev lite fattigare ekonomiskt, men det var det värt).


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0