Flitiga dagar

Trots att jag tidigare under veckan sa att jag var en usel människa, något som den flitigt bloggläsaren Gunnar Blå (är han från Östergötland tro?) instämde i, så måste jag passa på att ge mig själv en del cred nu. Det har nämligen varit en vecka hittills som har gått i flitighetens tecken. En hel del har hunnits med, bland annat skolarbete, uppsatsjobb, Svenska Fans-skrivande, tränande och dessutom bidrog Klacken med en hjälpande hand igår när Rasmus och Jill flyttade. Så helt på latsidan ligger man ändå inte :)

. . . . .

För att på sedvanligt manér sammanfatta
lite av de senaste dagarnas händelser kan jag ta att berätta om hur den senare delen av veckan har sett ut. I onsdags var jag ledig men med tanke på att uppsatsen ska skrivas är det inte så mycket ledigt längre. I stället har jag insett att jag inte längre kan skjuta upp småsaker som måste göras, utan ta tag i de direkt för att därefter ha all ledig tid (okej, nu kryddade jag kanske...men en del tid i alla fall) till att jobba med uppsatsen. Så det bestod en del av onsdagen av, att styra upp lite diverse saker och uppgifter som skulle bli klara samt att söka material till mitt uppsatsskrivande.

Ingen träning i onsdags utan nöjde mig med en rejäl myskväll som fick runda av dagen :)



. . . . .

Igår var det däremot skola på schemat. Promenad i bra sällskap till skolan, vilket innebär lite extra tidig morgon, och därefter föreläsning mellan 9-12. Riktigt intressant sådan faktiskt med en föreläsare som vi knappt har haft under specialpedagogik-kursen. Handlade om konflikthantering och om hur konflikter kan gestala sig såväl gällande barn som vuxna. Riktigt intressant som sagt och en av de mest givande föreläsningarna den här terminen.

Efter den passade vi på att jobba en del med gruppen och få lite gjort, plus att jag innan det var dags att röra sig mot Pinnmovägen igen fortsatte med materialsökande till uppsatsen. Känns som att jag börjar få struktur på saker och ting nu och att det här kan bli riktigt bra. Tog förvisso nästan en termin innan man vaknade till liv på allvar men bättre sent än aldrig som man säger :)

Torsdagen avslutades med fotbollsträning inomhus. En rolig sådan då den mestadels bestod av spel. För en gång skull var vi också någorlunda många då ett gäng av juniorerna hade flyttats upp för att träna med a-truppen. Blev en ganska bra träning med hyfsat tempo, många matcher och en viktig framgång för mig då jag stod för två mål (ett långskott,och ett ribba in så vackra var de också) och Brännström bara ett ;) Det innebär att han nu bara har 4-3 i vår interna skytteliga. Dock var vi på samma lag (hamnar alltid på samma numera) och om Brännström inte missat så mycket chanser (inte sällan efter att jag frispelat honom) som han gjorde så hade det ju gått bättre för vårt lag... :)

Skönt med träning i alla fall och på söndag blir det inomhusmatch mot Ockelbo.







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0