Agent Strömberg på hal is

Jag har gått och skaffat mig en agent. Men behöver ju ha det om man ska bli framgångsrik så tänkte att det var dags att anlita en nu. Och valet föll på min trogne vän Noa Strömberg. Eller nej, nu kanske jag överdriver det hela en aning, men Noa klev i alla fall inte och avfärdade en telefonförsäljare hos mig häromdan. När telefonen ringde tog Noa över ansvaret, svarade och fick ta del av något av alla dessa erbjudanden gällande telefoni från Glocalnet. Försäljaren var övertygad om att erbjudandet kunde vara något för mig att ta del av, men Noa löste situationen på följande sätt:
" Nej, det här är hans agent och han är inte intresserad."
En förvånad telefonförsäljare blev tyst en sekund, tackade sedan för sig och la på :)

. . . . . . . 

Lördag idag och lugnet råder. Precis som igår. Spenderade dagen med att vara hemma, dra ner på stan en runda och träffa Tidsjö, snacka lite fotboll med honom och därefter bege mig hemåt för ett pass på gymmet. Så hade man ganska snabbt slagit ihäl ytterligare en dag och kvällen närmade sig. Den blev liksom resten av dagen lyckad och bra på alla sätt. Rolig, varm och mysig :)

På samma sätt inleddes även den här lördagen och efter lite mysande och frukost var det därefter dags för mig att bege mig mot ishallen för den numera traditionsenliga skridskoåkningen. Den här gången var det för en gång skull inte jag som var drivande utan jag hakade bara på två åksugna i form av Noa och Lilla Edet. Den sistnämnde en profil i Noas klass från just Lilla Edet i goa gubbars land.

Det var två nervösa herrar (jag själv var dock lugn :P) som gav sig ut på isen i förmiddags men efter hand började det se riktigt skapligt ut. Framförallt Edet imponerade så smått då han gav sig på baklängesåkning och lyckades någorlunda även om det såg lite skakigt ut när det kom till att bromsa. Det kan nog bli något av de här herrarna också och det lovade ganska gott i dag när riktiga versionen Stjärnor på is hade sin del två i Läkerolens b-hall :)

. . . . . . . 

Efter förmiddagens motion har det varit lugnt. Lite tippande, mat och fotbollstittande. Bevittnade när Manchester City krossade Arsenal samtidigt som i princip alla tips gick åt helvete. Fick dock in Cityvinsten och hoppas på kryss i Inter-Juventus och PSG-Lyon senare ikväll. Slår det in, vilket det knappast lär göra, går jag runt 300 plus.

Mer fotboll nu och en stilla stund framför tv:n i lugn och ro.

Jag har gått och skaffat mig en agent. Men behöver ju ha det om man ska bli framgångsrik så tänkte att det var dags att anlita en nu. Och valet föll på min trogne vän Noa Strömberg. Eller nej, nu kanske jag överdriver det hela en aning, men Noa klev i alla fall inte och avfärdade en telefonförsäljare hos mig häromdan. När telefonen ringde tog Noa över ansvaret, svarade och fick ta del av något av alla dessa erbjudanden gällande telefoni från Glocalnet. Försäljaren var övertygad om att erbjudandet kunde vara något för mig att ta del av, men Noa löste situationen på följande sätt:
" Nej, det här är hans agent och han är inte intresserad."
En förvånad telefonförsäljare blev tyst en sekund, tackade sedan för sig och la på :)

. . . . . . . 

Lördag idag och lugnet råder. Precis som igår. Spenderade dagen med att vara hemma, dra ner på stan en runda och träffa Tidsjö, snacka lite fotboll med honom och därefter bege mig hemåt för ett pass på gymmet. Så hade man ganska snabbt slagit ihäl ytterligare en dag och kvällen närmade sig. Den blev liksom resten av dagen lyckad och bra på alla sätt. Rolig, varm och mysig :)

På samma sätt inleddes även den här lördagen och efter lite mysande och frukost var det därefter dags för mig att bege mig mot ishallen för den numera traditionsenliga skridskoåkningen. Den här gången var det för en gång skull inte jag som var drivande utan jag hakade bara på två åksugna i form av Noa och Lilla Edet. Den sistnämnde en profil i Noas klass från just Lilla Edet i goa gubbars land.

Det var två nervösa herrar (jag själv var dock lugn :P) som gav sig ut på isen i förmiddags men efter hand började det se riktigt skapligt ut. Framförallt Edet imponerade så smått då han gav sig på baklängesåkning och lyckades någorlunda även om det såg lite skakigt ut när det kom till att bromsa. Det kan nog bli något av de här herrarna också och det lovade ganska gott i dag när riktiga versionen Stjärnor på is hade sin del två i Läkerolens b-hall :)

. . . . . . . 

Efter förmiddagens motion har det varit lugnt. Lite tippande, mat och fotbollstittande. Bevittnade när Manchester City krossade Arsenal samtidigt som i princip alla tips gick åt helvete. Fick dock in Cityvinsten och hoppas på kryss i Inter-Juventus och PSG-Lyon senare ikväll. Slår det in, vilket det knappast lär göra, går jag runt 300 plus.

Mer fotboll nu och en stilla stund framför tv:n i lugn och ro.

. . . . . . . 

Senaste Svenska Fans-skrivandet förresten:
http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=266420  


 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0