Totalt värdelös vecka fotbollsmässigt


Hade tänkt köra på med ytterligare några matchreferat här från våra senaste matcher med KBK, men det känns egentligen totalt meningslöst med tanke på hur det har gått. Räcker med att kort konstatera att det har varit en bedrövlig vecka för KBK:s del. Ändå så skriver jag om eländet, skrivandet fungerar väl som någon slags terapi...

* En poäng förvisso för b-laget i division 6 i onsdags kväll borta mot Skutskär, 1-1. Robin slog in en frispark tidigt, de kvitterade strax efter även det på frispark och jag spelade 90 minuter. 45 som vänsterback, 45 som högerback. Gick hyggligt i alla fall. Backlinjen funkade bra. Men spelmässigt sög vi. Borde ha vunnit med tanke på hur bra lag vi hade på pappret. Sågade av tränaren på träningen dagen efter.

* Förlust igår hemma med a-laget i division 4 mot Hille IF. Såg bra ut till en början, comebackande Sam Badru (som är tillbaka hos oss efter en kort sejour i division 1-laget Umeå FC) nätade och vi tog ledningen. Den ledningen hade dock vänts till ett 1-2-underläge före paus. I andra rasar vi helt när de gör 3-1 och efter 4-1 i Hillefavör kändes matchen avgjord. Avslutar dock bra, sista 20. Själv kom jag in som högerback med en kvart kvar och inhoppet kändes över lag bra. Vi gör också 4-3 (Robin) med drygt tio minuter kvar och skakar dem rejält. Tyvärr kommer 3-5 när vi tappar boll och de kontrar. Sånt som händer men tungt när vi hade poängchans. Bedrövligt dock att det ska krävas ett 1-4-underläge för att vi ska börja spela fotboll.

* Revansch hade man hoppats på i dagens b-lagsmatch mot Gävle GIK i division 6. Men så långt från revansch man kan komma blev det. Katastrofalt usla 3-9 (!) åkte vi på stryk med. Inledningsvis kändes det faktiskt bra, men ack så snabbt det gick åt helvete sen. Två snabba mål, en djupledsboll som en av våra mittbackar missbedömde och ett solklart offside senare så var det 0-2. Vi reducerade dock och det kändes som att vi var på gång. Men då klev jag, eller domaren om man så vill, in i handlingen. En GGIK-spelare springer rakt in i mig, utanför straffområdet enligt lagkamraterna, trillar och GGIK får straff. 3-1 där och sen var matchen tyvärr död. Bra gjort av mig också att säga "kuk" lite väl högt för mig själv vilket renderade i ett gult kort. Med andra ord mitt tredje hittills i serien, vilket gör att jag är avstängd i derbyt mot Huge nästa omgång. Förbannat klantigt. Så jävla less jag är på mig själv.

Skorna på hyllan, kanske? Eller inte. Men fan vad kass man är nu.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0