SMS

IFK Påryd-Nickebo IK, match ute i Smålandsskogarna under måndagskvällen. 70:e minuten, NIK reducerar till 3-2 via ett självmål. Eller hur var det nu? Var det Bojan som gjorde målet? Nej? Alla som har yttrat sig har varit säkra: det var självmål. Eller förresten, inte riktigt alla... Att det stod "självmål" på hemsidan väckte upprördhet hos vissa... :)

Tisdag förmiddag, ett sms dimper ner i inkorgen.
"Nu får du skärpa dig. Kolla matchrapporten, det var inget självmål. Jag fick en fot på den."
Avsändare: Bojan.

"Haha, enligt vad jag har hört var det ett självmål"
Avsändare: Affe

"Jag fick målet, jag var närmast backen."
Avsändare: Bojan

Efter att ha försäkrat Bojan om att jag kunde vara snäll och ändra snackade jag med några andra som sett matchen. Bekräftelse på att det var ett självmål fick jag, men det ville Bojan ändå inte köpa. Under onsdagsmorgonen kom ett nytt mess.
"Det står fortfarande självmål på hemsidan. Ändra det!"
Avsändare: Bojan

"Haha men flera olika källor säger att det var självmål"
Avsändare: Affe

"Kolla matchprotokollet, där står det mitt namn. Jag gör inte en träning eller match förrän det är ändrat ;)"
Avsändare: Bojan

"Med tanke på skadeläget så känns det inte som att NIK kan avvara dig. Så jag ändrar väl då för att vara snäll."
Avsändare: Affe

"Det tackar vi för, skytteligan är viktig också :)"
Avsändare: Bojan

Jäkla kung han är :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0