Perfekt helgavslutning

En riktigt trevlig lördag (med undantaget den tunga kubbförlusten då :P) följdes upp av en lika rolig och trevlig söndag (innehållandes bland annat en skön revansch i den ädla sporten kubb :P). Med andra ord fullbordades en lysande helg.  

Efter att ha sovit ut ordentligt, vilket behövdes då jag inte avslutade lördagen i min ensamhet förrän runt fyratiden på morgonen med NHL-hockey och varma mackor, inleddes en söndag som skulle bli riktigt trevlig med några timmars slöande. Hade liksom inför lördagen inga större planer, men uppenbarligen behöver man inte ha planerat något för att det ska kunna bli bra :)

När jag hade vaknat till liv ordentligt efter några koppar kaffe (och fått vänta lite längre på sällskapet än vad vi hade avtalat...:P) blev det en promenad modell ganska lång tillsammans med Karin. Strålande solsken och bra sällskap, synd att klaga då :)

Klagade gjorde jag inte under resten av söndagen heller. Slöade lite till och tiden gick ganska snabbt när eftermiddagen var på väg att övergå i kväll. Nästintill samtidigt dök två erbjudanden upp: antingen spela lite fotboll med grabbgänget, eller följa med mitt promenadsällskap och hennes familj till havet och Engeltofta. Blev det sistnämnda för min del, ett bra val utan tvekan :)

Blev en söndagskväll med glassande i solen, picknick, bara njutande av det fina vädret och kubb. Det sistnämnda inte att förglömma. För det blev snabb revansch för mig när det gällde att möta damlag i kubbspel. Efter lördagens tunga förlust kom revanschen som ett brev på posten. Mor och dotter i form av Karin och Anna fick se sig besegrade två gånger om av mig, lillebrorsan Jonas och hans kompis Viktor. Inte för att vi spelade särskilt bra (snarare tvärtom ärligt talat...) men det är ju segrarna som räknas :P

Efter att vi hade visat var skåpet skulle stå, trots att framförallt Karin försökte fuska (tråkigt sånt där, men tur att rättvisa skipades :P), så var det dags att röra sig mot Sätra igen. Några riktigt sköna timmar ute vid havet var med andra ord över för den här gången. Hoppas verkligen att det blir fler såna tillfällen, för det var riktigt kul.


Blev en mysig avslutning på kvällen också och sedan ett skönt uppvaknande på måndagsmorgonen. Även om det blev en tidig morgon, var värt det :)


Så även söndagen och starten på måndagen blev alltså suveräna, inte mycket att gnälla över de senaste dagarna med andra ord :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0