Nattsvart fotbollsvecka

För en gång skull ska jag försöka att fatta mig kort när det gäller fotbollen som den här veckan har bjudit på. Motivationen att skriva finns nämligen inte när allt har gått åt helvete. Men ska sammanfatta kort och koncist.

Träningen i måndags gick faktiskt riktigt bra för min del, men sedan var det slut på det roliga. Onsdagen innebar match i sexan med b-laget mot Strömsbro. Ett lag vi slog med 7-0 på försäsongen. Förvisso med stora delar av vårt a-lag då, eller åtminstone delvis, samtidigt som de hade ett sämre lag än nu. Men ändå, förlora med 6-0 som vi gjorde den här gången var för jäkla pinsamt. Så totalt genomuselt. Spelade vänsterback i 90 minuter och hade äran att vara lagkapten, men inte blev det roligare för det. Synd om Bentzer med som var bra i målet och dessutom räddade en feldömd straff.

Träning igen sen i torsdags och nya tag inför fredagens möte med Sjötull i fyran. Såg riktigt bra ut (satt och nötte bänk som väntat, så hade god tid på mig att analysera spelet) under första halvlek då vi var det klart bättre laget. Borde ha tagit ledningen på de chanserna vi skapade, men Även i början av andra var det helt okej, fram till att de kontrade in 1-0 i 58:e. Därefter tappade vi och trots några chanser till kvittering kom vi aldrig ikapp. I stället gjorde Sjötull även 2-0 och 3-0 innan slutsignalen. Tung förlust i en match där vi borde ha tagit poäng sett till spelet.

I helgen har det varit spelledigt men det betyder inte att det inte har gått åt helvete för det. Ack nej, tvärtom. Såg fram emot en riktigt intressant fotbollssöndag idag, men som så många gånger förr när man har förhoppningar så slås de sönder och samman och gör en besviken. Är typiskt, verkar inte spela någon roll vad det gäller. Just idag gällde det Milans match mot Napoli och AIK-MFF. Två tunga förluster ytterligare att lägga till veckans "det gick åt helvete-lista". Framförallt Milans nederlag svider, ser ut att bli Uefacupen i stället för Champions League nästa säsong. Bedrövligt var ordet, sa Bull...

Bara att hoppas att nästa vecka blir bättre. Eller nej förresten, det kan jag ju inte göra. För om jag hoppas på något så blir det tvärtom, då går det allt annat än bra. Så jag hoppas ingenting utan konstaterar bara att allt är kasst just nu.

Däremot är jag ganska nöjd med min egen insats för Milans Svenska Fans-sida den här helgen. Ta gärna en titt.
http://www.svenskafans.com/italien/milan

image56

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0