Veckosammanfattning del 2

Det är sjukt vad fort tiden går egentligen. Trots att de varit jobbiga har de senaste veckorna i det närmaste sprungit iväg. En ny helg står för dörren, en helg som kommer att spenderas tillsammans med lagkamraterna i KBK på Åland. Strax efter åtta imorgon bitti lämnar vi Gävle för två träningsmatcher och lite annat på ön österut.

Vad har då hänt den senaste veckan? Något av värde? Jag vet faktiskt inte, svårt att värdera på egen hand om småsaker i livet är av värde eller inte. Inte gjort mycket nytta i alla fall, så mycket vet jag.

Var på bio förra fredagen förresten, missade det i föregående inlägg kom jag på. Bentzer och Noa utgjorde mitt sällskap och filmen vi såg var Morgan Pålsson - Världsreportern. Riktigt skön den, inga absoluta toppar direkt i den men Morgan P-karaktären håller så hög klass att hela filmen var bra ändå. Kul inslag som piggade i vardagslunken.

Tränat på som vanligt i veckan. Tung fys i söndags, spel i måndags, lite blandat i onsdags. Brännström och jag har börjat en ny tävling nu utomhus, även skottövningarna räknas. Känner att jag numera helt plötsligt har klar fördel. 4-2 första uteträningen följdes upp av 1-1 (mitt var snyggare, plus att jag hade en rungande ribbträff) senast. En klar 5-3-ledning således för min del hittills. Han kan väl i och för sig få räkna sitt mål mot GIF, känner mig inte orolig ändå ;)

Börjar tvivla på att Mange har läst AU2 (något han påstår sig ha gjort och enligt papperna har, men de kan ju ha blandat ihop honom med någon annan...) då han inte verkar ha tagit in de delarna som handlar om människovärde och liknande i den kursen. Och om han nu har läst den har han inte lärt sig något, inte att döma av hans uttalande under söndagens träning ;) Jag blev nämligen totalmobbad av Mange, Brännström och Bentzer för att jag är den ende av oss fyra som inte har gjort lumpen. Då står man tydligen inte högt i kurs i den trions ögon, speciellt inte enligt Mange:
"Du är verkligen ingen riktig man. Du tillhör de andra: kvinnorna och de menlösa" :)

Hoppas Gudrun Schyman eller nån annan hyperfeminist läser min blogg så att Mange får FI och andra mer eller mindre militanta och argsinta feminister efter sig...

Blev lunch på stan igår igen. Den här gången med Danne Södergren och Olof. Lagkamrater är bra att fördriva tiden med. Vi märkte att ingen av oss hade särskilt mycket att göra, när vi efter en timmes lunch följt av 1,5 timmes fika började roa oss med att gissa vilka olika tv-serier som Dannes olika ringsignaler kom ifrån. Tidsfördriv på låg nivå måste jag erkänna. Men den här är ändå en kär gammal klassiker:
http://www.youtube.com/watch?v=QuJDMKAZGGs

La sedan ut 500 spänn på fotbollsskor, skor som jag egentligen inte behövde. Men men, var trots allt Team Sportia-kväll med laget och ett par skruvdobbsskor från Adidas var lockande. Bra pris också. Men börjar bli dags att spara lite, mycket utgifter senaste tiden.

Småkul var det att Bentzer hittade en sko han ville köpa och att det visade sig att det endast fanns en vänstersko i hans storlek. Hur stor är den risken? Att det inte ens finns ett par i rätt storlek, utan bara EN sko? :) Bentzer blev lite grinig. När han lite senare insåg att han var hungrig klättrade han på grinighetsskalan, från lite grinig till mensvarning ;)

Den här dagen, som får avsluta veckans bloggande, har varit strålande rent vädermässigt. Solsken från klarblå himmel (så vackert himmelsblå, snart allsvensk premiär ju :P) och ljumma vindar. Blev en promenad i förmiddags, i gott sällskap precis som på vägen hem från stan igår, men därefter har jag inte njutit av vädret. Tvärtom har jag suttit inne, slöat sönder dagen och funderat över en massa viktiga och oviktiga saker.

Plötsligt slog mig den glädjande tanken att jag hade Blådårar nedtankad, en störtskön film för alla oss MFF:are som förgyllde en annars tämligen glanslös fredagseftermiddag. Kaffe, chokladboll och Blådårar :)

Har sedan inte lyckats slita mig härifrån. Massa hemsidefix och sånt som behöver göras, men blir mest youtube...
Även den här videon livade upp en ganska dyster stämning för min del.
http://www.youtube.com/watch?v=GV2n00avRB0&feature=related  
 

Måste packa nu, inte så många timmar till avfärd.
Åland here we come.
Matdags också. Orka laga? Nej. Gavlegrillen here I come.

Augustsson är för övrigt utnämnd till veckans svikare. Räknar med att han kommer att försvara sig här, men lyssna inte på honom. Svagt av honom att svika en kvinna i nöd ;)

Återkommer efter helgen, förhoppningsvis med många roliga Ålandsbektraktelser.



Kommentarer
Postat av: malin

haha tycker du ? ;D ja, där fick jag till det då. hehe. jaa, men jaha, ska du praktisera på borgis nästa vecka ? med vilken lärare o ämne då ? :P

2008-03-08 @ 10:54:43
URL: http://malinljunggren.blogg.se
Postat av: malin

hehe , jo det är han :) hihi, nej han har inte gått på en promenad med mig, dock har vi fikat på stan ;D hehe. men det är ju inte samma sak. ellerhur?! Är du på borgis nu du ? :p

2008-03-11 @ 23:28:22
URL: http://malinljunggren.blogg.se
Postat av: malin

hehe jaa.. okej ;D

2008-03-12 @ 18:48:03
URL: http://malinljunggren.blogg.se
Postat av: Fredirk

Veckans svikare!

Freddan, Jag är nöjd bara att nämnas i din blogg. Sammanhang spelar INGEN roll.

*Stolt kille, 18*

2008-03-12 @ 23:46:04
URL: http://faugustsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0