Veckosammanfattning del 1

Har gått snart två veckor sen jag skrev här på "allvar", om vi räknar bort mitt skriva-av-mig-lite-av-frustrationen-infall i tisdags efter Milans uttåg ur Champions League. Ska därför försöka, utan att (som jag brukar bli) bli för långrandig, sammanfatta de senaste veckornas viktigaste händelser.

För ordningens och logikens skull börjar vi med förra veckan. Som ni vet har känslolivet åkt berg-och-dalbana senaste veckorna men tänker inte så speciellt mycket mer på det. Koncentrerar mig i stället på sånt som jag har haft möjlighet att påverka mer på egen hand. Blir därmed mycket fotboll, som vanligt :)

För två veckor sedan drog försäsongen igång på riktigt allvar då vi sparkade igång 2008 års träningsmatcher. Gefle IF Tipselit-Korsnäs BK 4-1 (2-1) var inte direkt vad vi hade hoppats på förstås. Men med tanke på att vi endast gjort en uteträning så långt och mötte ett bra lag så var det trots allt inte så värst mycket att gråta över. Fick en positiv överraskning (en av få sådana senaste tiden...) när jag fick höra laguttagningen och insåg att jag skulle spela från start som högerback. Än bättre blev det i paus då jag egentligen skulle bytts ut, men fick beröm och som tack för en bra första halvlek fick fortsätta. 83 minuters spel blev det och trots att andra halvlek gick lite sämre för min del så blir betyget ändå klart godkänt om jag får säga det själv.

image12

Efter matchen blev det käk på Nian med Bentzer och därefter tillbaka till Strömvallen GIF-Mariehamn i samma sällskap. Kvällen gick sedan åt till lite trevligt festande med några ur KBK-gänget, närmare bestämt nämnde Bentzer, Mange, Olofsson, Jim och Olof. På Hanglose mötte vi även upp dagens målskytt, Brännström (bilden). Inget dåligt mål han stod för heller, direktskott upp i bortre krysset, nästintill. En träff som var värd den öl jag passade på att bjuda min skytteligatävlings-kombatant på :)

image13

Därefter följde som sagt en tung söndag. En söndag som i sin tur följdes av flera jobbiga dagar fyllda av tankar, funderingar och analyserande. Sånt som kanske inte ger så mycket egentligen, men som samtidigt är helt oundvikligt. Vore skönt att kunna stänga av tankarna och känslorna ibland, men som bekant så går ju inte det.

Träning under måndagskvällen och den gick oväntat bra faktiskt. Kul att spela lite mittback, om än bara på träning, och kul när det går över förväntan. Onsdagsträningen däremot var en pina och gick i princip helt åt helvete. Ingen fokus alls från min sida, ingen koncentration och massa tankar på annat. Brännström har för övrigt utökat till 12-3 och vann därmed vår tävling inomhus klart. Har hundra bortförklaringar till det, men efter hans mål på Strömvallen känner jag att det är bättre att spara dem till längre fram under säsongen... ;)

Tränandet fortsatt under torsdagen och fredagen då jag beslutade mig för att rensa skallen lite genom att hänga med Pär ut till Hemlingby och köra intervallträning. Blev dessutom en lunch/middag på Nian i min backkollegas sällskap under torsdagen. Får för övrigt passa på att gratulera honom då han blev morbror förra veckan. Stort det och grattis framförallt till lillasyster Lisa som är den lyckliga mamman förstås.

Småkul var det efter träningspasset i torsdags då Pär stod och skulle låsa upp bilen, något som såg ut att vara svårt, samtidigt som jag stod lutad mot den och stretchade.
"Är det här samma bil som det var problem med batteriet med?"
"Ja, det är den här. Det laddar ur.
"Jaha, okej. Tänkte om det var en annan."
"Nej, det är den här."
"Okej."
"Eller nej, fan, det är det inte alls. Det här är fel bil."

Kanske därför han hade problem att låsa upp den... :) Väl i rätt bil kom vi dock sedan hem lugnt och säkert.

Spelledigt under helgen sedan och som vanligt blev det då fotbollskikande. Olof och jag (mycket umgände med KBK:are nu) bänkade oss på Strömvallen för GIF-Djurgården under lördagen och fortsatte sedan med lite mat här hemma med Premier League på tv.

Blev sedan en kväll som värmde trots allt och söndagen blev enklare än den var veckan innan.  

http://www.youtube.com/watch?v=aFT4UBlmXJA  - stämmer fortfarande så väl in på dig 





Kommentarer
Postat av: malin

hehe, säger du det. jaa jo man vet aldrig, men han hade tydligen varit ute och gått ändå :O utan att slå en pling till mig, den jäkeln ;D haha

2008-03-07 @ 17:20:13
URL: http://malinljunggren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0