Mot Smålandsskogarna

Då sitter man här och bittert konstaterar att det här nyckfulla vårvädret (eller vinter snarare) har satt stopp för spel på Korsnäsvallen ikväll. Med andra ord är huvudanledningen, alltså kvällens numera inställda match mellan KBK och Skutskär, till att jag stannade kvar några extra dagar här uppe i Gävle innan påsken borta.

Men ska inte klaga allt för mycket. Har faktiskt fått lite vettigt gjort ändå. Tvätta till exempel, behöver man ju göra ibland, och fixa med lite sånt. Dessutom var dagens lunch i sällskap med Olof, Södergren och Brännström ett mycket bra tidsfördriv. Och så ville jag förstås träffa en viss Marockofarare en sista gång innan du begav dig till varmare breddgrader. Inte det minsta avundsjuk, inte alls. Vad är Marocko mot Kalmar? ;)

Lunch och kaffe med den ovannämnda trion under eftermiddagen idag alltså följt av ett besök på stationen för att plocka ut biljetten som ska ta mig hemåt med tåget imorgon. Kul att åka klockan 06.00 och sådär fruktansvärt überkul att vänta 2,5 timme i Stockholm. Tar runt fyra timmar att flyga till Marocko, och jag ska sitta på ett tåg i sju timmar för att ta mig till Kalmar... Men blir i alla fall ganska skönt att komma hem några dagar. Det som är det positiva med att vara hemma i Småland så sällan numera, att det verkligen blir något speciellt de gånger man väl är där. Trivs dessutom som fisken i vattnet med allting här uppe nu, så det blir roligt även att åka tillbaka. Förut kändes det som att man verkligen åkte hem när det var dags att bege sig söderut, men nu är det här verkligen hemma också. Skönt det :)

Inställd träning igår och en löparrunda med tunga ben för min del i stället. Därefter ett par mysiga timmar följt av lite fotbollstittande. Stryk för Milan på nytt och man känner sig i det närmaste avtrubbad, har knappt energi att ens bli arg över förlusterna längre. Motivationen för att skriva om eländet på Svenska Fans är väl inte direkt överdrivet hög heller för tillfället, men blir väl bättre med tiden. Kanske blir lite förändringar för min del på den sidan också, men det återkommer jag till...

Avslutade fotbollstittandet med att se andra halvlek av Lazio-Roma. Egentligen borde mitt Milanhjärta ha gjort så att jag höll på Roma stenhårt, för att Inter inte ska vinna ligan. Men på något sätt har jag ofta en förkärlek för Lazio just i Romderbyna. Vet inte varför, men att de har mindre namnkunnigt lag och är lite underdogs i de matcherna numera gör kanske sitt till. Ledesma var förresten äckligt bra på mittfältet, bara en sån sak :)

Uppvaknandet idag var för övrigt klart roligare än gårdagens. Strålande solsken och hopp om att matchen skulle bli av trots allt. Men som jag nämnde igår, man ska aldrig börja tänka positivt för då är det solklart (som det var i morse...) att det inom kort kommer att gå åt helvete. Upp som en sol, ner som en pannkaka och hockeyslutspelet framför tv:n ikväll i stället för fotbollslirande.


Känner att det börjar bli dags att runda av för idag. Promenad med Mange snart och en slöarkväll innan det blir uppstigning tidigt imorgon. Låt nu bara Gud välsigna mig från skrikiga, jobbiga ungar på tåget och åtminstone ge mig en lugn hemresa. Det kan jag väl åtminstone vara värd?

Dagens plus är för övrigt helt klart de Simple Plan-låtar som Brännström skickade förut. Bra musiksmak den killen har faktiskt. Det tackar vi för! Dagens minus i sin tur är förstås den här vedervärdiga snön. Kul att höra att det är samma bedrövliga väder hemma. Hade ju känts lite roligare att åka tåg imorgon med vetskapen om att man färdades mot våren. Men icke. Snöar det i Marocko också måntro? ;)


Kommentarer
Postat av: malin

hehe jaa.. JÖNköping säger jag ;D

2008-03-20 @ 18:58:06
URL: http://malinljunggren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0