(Det var) solsken

Jo faktiskt, vädergudarna som jag önskade en smärtsam död åt tidigare idag har åtminstone tillfälligt tänkt om och bjuder på lite solsken. Bara för att jag skriver det nu så kommer det väl säkerligen börja snöa utav bara helvete inom kort, för det är ju så det funkar. Så fort man börjar känna sig nöjd med något så väntar en motgång runt hörnet. Lagen om alltings jävlighet, som Södergren och gubben som satt vid bordet intill oss på Cappucino senast brukar säga...

Hursomhelst, just nu skiner solen och man får väl vara nöjd över det lilla. Träningen ikväll dock inställd på grund av all eländig snö, känns ju lagom roligt med tanke på att trots allt är den 19:e mars. Ska inte vara snö nu :S Bara att hoppas att det inte kommer mer imorgon, utan att vi kan matcha mot Skutskärs IF på Korsnäsvallen 18.00.

Men nu snöar det lite igen... Ingen skräll direkt.

Lägger vädret åt sidan en stund och fokuserar på att sammanfatta veckan hittills.

. . . . . . . . . . . .

Avslutade förra veckan med att slappa efter matchen i trevligt sällskap till Andra Avenyn, Parlamentet och Wallander. En riktigt bra avslutning på en över lag lyckad helg, absolut. Och blev en fin start på den här veckan också :)

Motivationen över att stiga upp och ta sig till skolan var inte direkt hög (det är den aldrig nu för tiden) men blev en ganska intressant dag på Hig faktiskt. Skönt på ett sätt att känna att man för en gång skull faktiskt gör lite nytta. Bra för självkänslan på något vis.

Träning sen på kvällen och det blev en riktigt bra sådan. Högt tempo, tanke i spelet, mycket närkamper och fina intentioner. Det tar sig, sa mordbrännarn... Kan nog bli riktigt lyckat det här, känns åtminstone lovande för oss just nu. Gick över förväntan för egen del också så kan inte vara annat än nöjd med det jag har presterat i fotbollsväg hittills den här veckan. Kul med högerbacksspel på måndagsträningen, en rolig position det. Synd bara att mitt rungande ribbskott in gick en decimeter lägre, då hade jag varit ytterligare ett mål före Brännström i vår interna skytteliga... :)

Kunde mycket väl ha kvitterat till 1-1 i matchsammanhang om nämnde Brännström släppt bollen i sidled till mig när jag fyllde på från min högerbacksplats i slutminuterna i söndags. Men icke, förgäves skrek man för att få en passning. Han har allt fått lite storhets sedan han fick börja spela innermittfältare ;)

. . . . . . . . . . . . . .

image27En kille med mindre bra koll ser ni för övrigt här. Per "Perra" Johansson har kanske inte alla hästar i stallet, åtminstone inte när det gäller att ha koll på tider :) Han började med att ringa 20 över elva i lördags för att fråga om han kunde åka med oss till samlingen. Grejen var bara att vi redan var på väg, för samlingen var 11.30. "Perra" trodde den var 13.30... Full koll hade han inte direkt i måndags heller. Vi stannar till utanför hans lägenhet, väntar, ingen kommer ut, jag går in och ringer på.
"Men hej, kommer du förbi?"
"Ja, ska du med eller?"
"Eh, vadå? Jag var på väg in i duschen"
"Ska du inte träna då?"
"Va fan, ja just det, det är ju träning nu..."

Två minuter senare satt vi trots allt i Manges bil och var på väg mot träningen. Starkt jobbat, "Perra" :)




. . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Skola i tisdags igen, inte ofta numera som man går två dagar i rad, och det var faktiskt hyfsat intressant igen. Sprang på "Perra" i matsalen med så fick tjabba lite med honom igen, alltid givande :) Snart igenom första kursen som ingår i AU2 också, värdegrundskursen. Ledarskap kommer nästa att handla om och det är något som intresserar mig, så kanske kommer att kännas ganska vettigt det också.

"Perra", för att fortsätta tjata om honom, är värdelös på tider men en världsmästare när det gäller att tänka i metaforer, beskriva saker i bilder och använda liknelser. När han tyckte att Christian varit ganska kass i lördags uttryckte "Perra" det med orden "du var så kall idag så att man kunde tro att det var du som byggde ishotellet i Jukasjärvi", "hon ser ut som en penna som man har satt dit en flörtkula på" sa han om Charlotte Perrellis utseende och mig liknade han vid en kexchoklad (!) när jag klagade lite över en smäll jag åkte på i söndagens match.
"Äsch, du är klen. Du är som en kexhoklad, hård på utsidan men på insidan är du mjuk och smulas sönder."

Mycket kan kanske sägas om mig, men "Perra" var nog den första som använde sig av en sån liknelse :)

. . . . . . . . . . .

Solen tittar fram igen faktiskt. Får bli en löparrunda runt Sätra nu innan det är dags för lite mat. Slutar därmed för idag. Har en riktig idolbild på Brännström, som jag fick tag i nyss, som kan vara på sin plats att slänga in här senare. Framförallt eftersom han inte vill det. Kanske dyker upp vid ett annat tillfälle :)


Kommentarer
Postat av: malin

hehe jaa.. ;D

2008-03-20 @ 14:56:05
URL: http://malinljunggren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0