Bortskämd

Då var man på plats i barndomshemmet sen drygt ett dygn tillbaka då. Upp klockan fem igår morse, tåget gick från stationen vid sex och därefter väntade ett antal timmar att spendera i en tågkupé. Först ner till Stockholm, lugnaste biten då alla som var med var trötta. Fanns de som tydligen hade åkt hela natten, från Kiruna. En rolig resa det. Bekantade mig lite smått med ett par av medresenärerna, en från Skellefteå och en från Umeå. Den sistnämnda hon skulle vidare från Stockholm mot Oslo och därmed åka tåg i sammanlagt drygt 20 timmar, jag som tycker sex-sju timmar är drygt...
 
Från Stockholm sen via Alvesta hem till Kalmar. Gick smärtfritt får jag lov att säga. Tur man skulle byta i Alvesta, för en liten unge spydde en bit från mig strax före den stationen. Skönt att man slapp sitta kvar i samma vagn... Inte mycket intressant på tågresan som helhet heller. Sällan man träffar nåt roligt folk tycker jag, men så länge man slipper störa sig nämnvärt på någon är det väl bra. Så resonerar åtminstone jag. Klarade mig undan skrikiga jobbiga ungar i princip hela resan och kunde ganska nöjd kliva av i ett Kalmar som välkomnade mig med en härlig snöstorm.


Kul väder man kommer hem till. Snöstorm i mitten av mars, totalt väderkaos och inget kul att göra. Men ska inte klaga. För det är ju inte lite bortskämd jag blir under de här dagarna, något som aldrig är fel. Massa god mat, slöande framför tv:n med pappa som debattpartner när det gäller fotbollen och kläderna tvättade :)

I övrigt händer inte mycket här. Men hade i alla fall äran att träffa Mackan igår och äntligen damma av pingislirandet igen. Gick visserligen åt helvete, men en del av spelet fanns kvar där trots att det blev förlust i fyra raka mot nyblivne klubbmästaren. Alltid kul att träffa honom och tjata lite med. Inga vettiga samtalsämnen vi har direkt, men kul det har vi :)

"Med en yxa i bakhuvudet förstår man inte så mycket, som vi säger"

Månadens fråga: Var är macken? En fråga som varit aktuell men inte fått något svar ända sedan vi var på Åland för två veckor sedan. Har du sett den än Koller? :)

Dagens fundering: Kan man säga att man halkar om man har skridskor på sig? Eller vad kallar man det då?

Dagens irritationsobjekt: Snön. Bort med eländet, snälla.

Dagens i-landsproblem: Att pappa lyckades bryta av vinöppnaren :)


Dagens lika som bär är lätt Lill-Erik i Bert och Tottenhams Jamie O'Hara. Hittade tyvärr ingen bild på den förstnämnde, men de flesta minns väl hur den stjärnan ser ut :) O'Hara är faktiskt riktigt lik, kanske inte en tvilling på den högra bilden här nere men om ni mot förmodan hade bänkat er framför Tottenham-Portsmouth idag så hade ni delat min åsik.

image28   image29

Tillbaka till Inter-Juventus och en kopp kaffe till nu.
Tack och hej för idag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0