Back in business

Går för lång tid mellan gångerna som jag skriver här, vilket gör att inläggen blir alldeles för långa. Ska göra mitt bästa för att bättra mig, så får vi se hur det går.

Hursomhelst är jag tillbaka i Gävle efter en påskhelg hemma i Småland. Skönt att komma hem (eller hemhem kanske jag ska skriva, Gävle känns verkligen också som mitt riktiga hem nu) några dagar även om man förstås hade önskat sig bättre väder. En massa snö och ett vinterlandskap var knappast vad jag hade förväntat mig. Som tur var sken solen under några dagar i alla fall så det blev läge för några sköna långpromenader i hemtrakterna.

image30

Den mesta tiden spenderades hemma med mamma och pappa. Gäller ju att passa på att bli så bortskämd som det bara går :) Vilket inte är några problem alls när man väl är på plats i Smålandsskogarna under några dagar. Blev god mat i massor, mycket fotboll framför tv:n med pappa som ihärdig diskussionspartner och välförtjänt (okej, där kanske jag ljög lite) slappande i allmänhet. Lugnt och skönt att vara hemma helt enkelt.

Hade hoppats få göra ett träningspass med NIK men snön förstörde den möjligheten. Hade varit kul att få se vad NIK:s skyttekung och Kalmargrillens hamburgerstekare nummer 1, Bojan Dinic (bilden), egentligen menade med "du ska få korvgubbe nästa gång du tränar med oss" när vi tjabbade inför Arsenal-Milan tidigare i vintras :)

Men han i alla fall med att se Bojan stänka dit två mål och fixa en straff när NIK spelade 4-4 mot Timmernabben i måndags. Kul att träffa gänget igen och få se mitt gamla kära NIK spela match på nytt. Mackan kom för övrigt med en skön fråga till domaren, när hon sa till samtliga oss intill NIK-bänken att sätta oss ner när det var lite väl högljudda protester (klart välbefogade sådana dock, för den kvinnliga rättsskiparen var verkligen inte bra) från NIK-håll i andra halvek.
"Men domaren, skriker man mindre om man sitter ner då?"  


image32

Stjärna, KG-boss och Arsenal-supporter: Bojan #7


Sju timmars tågresa upp i tisdags var inte allt för uppmuntrande. Upp kvart i fem, tåget gick tio i sex och en skrikande unge (oväntat...) lyckades så när hålla mig vaken. Men lyckades som tur var somna och fick 1,5 timmes välbehövlig sömn innan jag blev väckt av en man som ha platsen bredvid mig. Jag som lagt mig så skönt vaknade snabbt till liv och fick finna mig i att sitta upp resten av resan. Mannen som väckte mig hade för övrigt snott Mange Berglunds röst (en av mina NIK-vänner, mitt gamla gängs lagkapten för upplysningens skull). Nästan kusligt lik röst hade han :)

Inte mycket vettigt här uppe sen i tisdags. Skola igår och dessutom träning på kvällen, det enda vettiga jag gjort i veckan. Skönt att springa ur sig förkylningen (som egentligen borde stoppat mig från att träna...) på ett riktigt tungt fyspass. Var nog bra för kroppen det efter all god mat som mamma serverade.

Nu väntar man mest på helgen som stundar. Match på lördag och eventuellt utflyttningsfest för Olof, vår gamle KBK-kamrat, som flyttar till Stockholm för jobb nu. Söndag blir det antingen lugnt hemma eller så följer jag med Södergren ner till Stockholm för att kika på AIK-Kalmar FF i den allsvenska premiären. Vad det blir återstår att se.

. . . . . . .

Lite bilder från påskhelgen i Småland hittar ni för övrigt här (om någon skulle vara intresserad).
http://alfredsson86.bilddagboken.se/p/main.html

. . . . . . .

Nu dags för NHL: Boston-Toronto. Fick en Boston-keps av pappa när jag var liten, samlade på Boston-spelare på samlarkorten och gillar de gulsvarta NIK-inspirerade färgerna :)

. . . . . . .

Over and out.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0