Ändrade planer

Så sitter man här då med en kopp nybryggt starkt kaffe framför sig och inhämtar de första intrycken som denna lördag för med sig. Inget speciellt så här långt, men lugnet och stillheten kan på något sätt också vara givande i sig. Och en kopp starkt kaffe sitter ju heller aldrig fel.

Helgens planerar har ändrats en del då vår inplanerade match idag Uppsalalaget Vindhemspojkarna blev inställd då de hade drabbats av en mängd skador och hade problem med att få ihop folk. Däremot spelar vi nu i stället imorgon, hemma på Korsnäsvallen 15.00 mot seriekonkurrenten Överhärde IK.

. . . . . . . .

Ren tur då att jag till slut bestämde mig för att tacka nej till Södergrens erbjudande om att hänga med ner till Stockholm för den allsvenska premiären. Hade varit drygt att ha bokat biljett till den och på så sätt antingen gå miste om pengarna eller få finna sig i att missa en KBK-träningsmatch.

Matchflytten innebär också att det blir en hellugn lördag. Kunde det mycket väl ha blivit oavsett, men nu försvann alla eventuella planer på att hänga med ut ikväll. Ren principsak tycker jag, att man inte festar eller så kvällen före match. Och jag tänker hålla på mina principer. Vad jag i stället spenderar kvällen med återstår att se.

. . . . . . . .

Gårdagskvällen, för att backa lite bakåt i tiden (klockan ska ju dras framåt i natt, blir intressant att se hur många i laget som missat det och kommer sent till samlingen imorgon), innehöll ett lättare träningspass med laget. Inte den bästa eller roligaste tiden, 20.00, en fredagskväll men om man inte har något bättre för sig, som jag igår, så funkar det. Blev en uppsluppen och rolig träning som innehöll doppboll, småmålsspel och straffskytte. Alla mål räknades sedan samman (vi hade samma två lag hela tiden) så tävlingsmomentet gjorde förstås det hela mer prestigefyllt. Givetvis tog vi i röda laget hem segern till slut, trots mygel gång på gång (framförallt under doppbollsmatchen...) från motståndarnas sida :)

. . . . . . . .

Fredagen gick för övrigt lite i irritiationens och frustrationens tecken, även om jag fick en del nytta gjord här hemma. Så var nog bra att springa av sig lite och komma iväg några timmar på kvällen.

. . . . . . . .

Inte mycket mer att berätta just nu. Men kan inte undanhålla er informationen om att Noa gick och kastade frallor runt sig på ICA igår. Tur att man inte är den som skäms över sina vänner, för igår var annars ett bra läge att göra det :)

. . . . . . . .

Var längesen jag kände mig så ensam en fredagskväll som igår efter träningen. Hamnade framför datorn efter duschen strax före elva och här blev jag kvar. Hade ingenting att göra och inget sällskap fanns så långt ögat nådde.

Men då dök ett, som det skulle visa sig, väldigt bra tidsfördriv upp då den allra mest nämnda här i bloggen (Brännström) uppenbarade sig på msn. Efter en del fotbollsrelaterat snack (gick före träningen igår förresten ut med att jag skulle tunnla honom, men vi fick samarbeta på samma vinnande lag i stället) utmanade han mig på minröjningsspelet och med det som högsta prioritet fastnade vi framför datorn fram till 02.20 i natt :)

Måste tillägga att han hade ett makalöst flyt den där Brännström. Hur förklarar man annars Brännström-Affe 6-1?

image35


Dags att klä på sig och bege sig mot dagens stora händelse (kanske var att överdriva lite i och för sig). Redan omtala Noa debuterar i IK Sätra-tröjan (första klubben som jag tränade med här i Gävle, om ni undrade...) borta på Träffen nu vid 11.00. Måste ses!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0