Saker att göra

Nya tag var det ja. Efter att ha fått undan det sista skolarbetet i onsdags kändes det inte helt oförtjänt att unna sig en heldag i solen igår. Placerade mig på ängen här i Sätra och där spenderade jag inte mindre än fyra raka timmar. Snacka om att solen tog. Lite väl mycket nästan, men brännan börjar lägga sig riktigt fint nu.


Därefter var det träning. En träning som jag trots besvikelsen över bänkplatsen i tisdags kände förvånansvärt stor motivation inför när jag väl var på väg dit. Och en bra träning blev det också. Såg ganska piggt ut på många håll och även för egen del gick det helt klart godkänt. Kändes inspirerande och en plats i truppen till fredagskvällens match mot Årsunda välkomnades av mig. Borta var grinigheten efter tisdagskvällen och jag såg framåt. Förhoppningarna om speltid (dock förstås inte från start) var också någorlunda stora eftersom en del viktiga kuggar saknades i truppen.


. . . . .

Blev sedan en skön fredag. Gson och jag var sugna på att bada men kom aldrig längre än till hans balkong. Kändes som att sitta i en bastu, men skönt ändå att bara njuta i solen. Fotbollstema i högtalarna också, lagom till EM. Gson slängde förövrigt en mapp innehållandes ett par hundra fotbollslåtar som han hade tankat ner. Bara att tacka och ta emot. Lär bli en del fotbollsmusik den närmaste tiden. 


. . . . .

Blir alltid en hel del intressant diskuterande och funderande när man är i Gsons sällskap också. Idag slog det också hur många original det egentligen finns häromkring. Hur mycket speciellt folk man ser dagligen. En idé vi fick var att skriva en bok med lite 100 höjdare-tema. Det är nog dock en av många idéer vi har som stannar just vid idéstadiet.


Satt och läste gamla blogginlägg häromdan (ja jag vet, jag har inte så mycket att göra...) och hittade en lista från januari-februari någon gång på saker som vi/jag då hade tankar och planer på att göra. Roade mig med att göra en genomgång och se vad som egentligen har blivit gjort av de tänkta sakerna. Kan sammanfatta med ett ord: ingenting.


Listan såg ut enligt följande:
* Vid lämpligt väglag ta spark i stället för cykel/alternativt promenad till högskolan och låsa fast den med ett cykellås i cykelstället

* Köpa de 29 semlor jag egentligen är skyldig Gson efter en vadslagning

* Se VM-krönikan från USA-VM 94 tillräckligt många gånger för att kunna den utantill (Noa och jag är smått sjuka, vi vet)

* Köpa en riktig pälsmössa inför fotbolls-EM (bottnar i ett slags vad som gjordes när Englands öde i kvalet skulle avgöras och ryssarna snodde åt sig den EM-plats engelsmännen suktade efter)

* Ha klassfest. Vore kul att se Mammaligan och Besserwissern kröka järnet tillsammans med Den osynlige

* Göra ett allvarligt försök att förbättra min i nuläget usla framförhållning.


Åtminstone fem av de punkterna är inte genomförda. Möjligtvis den med VM-krönikan, men knappt den heller. Gson fick inga semlor (frågan om förvisso fortfarande vem som egentligen vann det där vadet), spark åkte vi aldrig, pälsmössa äger jag fortfarande ingen (någon som har en till salu?), klassfesten uteblev och min framförhållning är totalt usel även idag. Det sistnämnda kan jag delvis skylla på att de personerna som jag umgås allra mest med här har precis lika dålig, eller sämre, framförhållning de också (ni vet vilka ni är...:P). Och man blir ju som man umgås, sägs det.

  

Några större planer på saker att göra har jag inte för tillfället. Men har ett litet vad med Gson igen: Om Österrike inte blir sist i sin grupp i EM lovar jag personligen att springa naken runt campus här i Sätra första kvällen efter sommarlovet och skrika "jag är tillbaka, jag är tillbaka". Känns inte som att risken är så stor att jag behöver göra det, så därför vågar jag gå ut med löftet här :)


. . . . .

"Jag är motiverad som en packåsna i Sahara"


"Nu ska jag släpa mig upp till sängen likt en skadeskjuten björn"

. . . . .



Någon som har en sån här på lager? Behöver en innan EM-premiären, åtminstone innan ryssarnas första match.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0