Glada stunder

Ja, stunder av glädje har de senaste dagarna bjudit på. EM-premiären blev ju minst sagt lyckad för oss svenskars del och nu är det bara att blicka fram mot lördagens möte med Spanien. Blir tufft förstås men segern mot Grekland ger ändå lite arbetsro, en förlust imorgon går att reparera mot ryssarna i sista om så skulle behövas.

Sverige-Grekland sågs hemma hos Andy framför platt-tv:n med det sedvanliga gänget. Tvilling-Rickard, Gson, Noa och jag hade bänkat oss tillsammans med lägenhetsinnehavaren och stämningen var god. Blev ju inte direkt sämre heller när de svenska målen trillade in.

Efter fotbollen träffade jag på en envis flicka som var ute och gick ensam alldeles för sent på kvällen ;) Tur för mig var det i alla fall för då fick ju jag fint promenadsällskap. Det blev en bra och mysig avslutning på en lyckad kväll och dessutom gav det mig en glädjande start på onsdagen. Så tack för det, envisa du ;)

Dagen i övrigt igår gick, efter det glada uppvaknandet, i slöandets tecken. Regn och rusk gjorde att det kändes helt okej att sitta inne framför datorn och inte gör något av värde. Onsdagen avslutades sedan med EM-tittande och träning. Träningen såg riktigt lovande ut trots att vi bara var 12 spelare på plats. Det var bra fart, högt tempo och mycket närkamper. Lovar gott inför kvällens match mot Skutskär. Bortaplan, derby och läge för tredje raka segern är förutsättningarna som gäller. Blir en bänkplats för mig troligtvis, men chans till spel ser ut att finnas. Det är en del skadeproblem oroar i laget och det kan till och med ge mig en startplats ikväll. Hursomhelst gick det fint på träningen, självförtroendet fick sig en välbehövlig boost och jag ser fram emot kvällens match.

Blir förövrigt den sista matchen för mig här innan hemresan på söndag. Vi skulle ha mött Hille med b-laget på lördag men den blev flyttad i sista stund. Lite surt det, men samtidigt kanske tur då vi verkade ha problem att få ihop ett slagkraftigt lag. Hade inte varit så kul med en ny storförlust. Får ladda för b-lagsderbyt hemma med NIK på söndag i stället, bara jag nu blir spelklar i tid.

Dags att runda av för nu. Lite kaffedrickande, en dusch och sedan en promenad ner på stan i samma fina sällskap som under tisdagskvällen. Ciao för nu.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0