Glad ändå

Har haft lite tid att fundera kring hur föregående vecka var och kommit fram till att trots den mindre lyckade fotbollsmässiga delen så var veckan i sig bra. Kanske framförallt helgen trots allt. Ska försöka att tänka mer positivt och fokusera på de bra saker, inte tvärtom. Även om det ibland kan vara svårt. Glömmer lördagsmatchen och tänker på allt annat i stället.

Summeringsvis gällande helgen så var den lyckad. Visserligen förlorade vi som sagt i fredags kväll med a-laget mot Hille. Men den kvarten jag spelade kändes bra, så får ta med det positiva i att jag med handen på hjärtat kan vara nöjd med min insats. Därefter väldigt trevlig sällskap resten av fredagen och under början av lördagen. Inte läge att klaga då :)

Lördagskvällen blev sedan rolig och lyckad den också. Först tog jag en promenad ner mot stan i det strålande sommarvädret för att bänka på Olearys med Södergren, Bentzer, Pär, Christian, Robin och ett gäng av Södergrens vänner. Detta för att käka lite gott och fira att "Sölle" har fyllt 25. Grattis och tack för inbjudan! Smakade gott och blev några timmar där innan jag avstod vidare festande för att bege mig mot Sätra igen.

Väl hemma i den här delen av stan besökte jag Mange där stora delar av Sätragänget hade samlats för att förfesta inför kvällens krogrunda. Hann med att träffa Eskilstuna-Micke, trevlig lirare det, och snacka en del med gänget innan jag avvek.

Hade bestämt mig för att inte dra ut och tursamt nog för mig visade det sig att samma trevliga sällskap som jag hade under fredagskvällen var ute på en sen kvällspromenad. Vi passade på att mötas upp och slå följe. Sedan kom vi inte riktigt överens (envis tjej det där, du borde inse när jag har rätt :P) om vart vi skulle. Tur för mig det skulle det visa sig, för det ledde till en ny mysig altan-frukost på söndagsförmiddagen. Pannkakor och glass till frukost är inte varje dag man lyxar till det med :)

Därefter avslutades helgen med flera timmars solande och kortspelande på Noas balkong - stället där vi nu så ofta vi kan spenderar eftermiddarna i brist på annat att göra (eller för lata för att göra annat, snarare...).
 
Så med andra ord: Jag ska inte klaga över den gångna helgen :)



image75



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0