Följt av motgångar

Efter regn kommer solsken säger man ju, men jag tycker likagärna att man kan vända på det ordspråket. Efter solsken kommer regn stämmer lika bra det. För visst är det ofta så, att när man varit nöjd över något, när saker och ting har gått bra ett tag, då väntar en motgång runt hörnet. Man ska aldrig vara för nöjd helt enkelt, för då kommer snart ett bakslag.

Som jag tidigare bittert har konstaterat här så är det sällan som man är nöjd länge. Nu ska jag dock inte gnälla för mycket, men optimismen som fanns tidigare i veckan försvann under gårdagen. Först på grund av ett samtal till Smålands Fotbollförbund, sedan på grund av en tung förlust.

Samtalet med Smålands FF gjorde mig införstådd med att jag inte är spelklar på lån för NIK förrän på måndag. Med andra ord blir det inget derby för min del på söndag. Typiskt det, hade sett fram emot att spela derby på Ljungvallen igen. Men nu blir det till att vänta med comebacken i NIK-tröjan. Tre b-lagsmatcher ska jag i alla fall hinna med, bättre än inget.
. . . .

Matchen som inte gick som den skulle var Skutskär-KBK i fyran. Lite derbykaraktär och viktiga poäng stod på spel. En seger hade fört oss upp på fjärde plats i tabellen då vi var en poäng bakom just Skutskär innan gårdagskvällen. Nu är vi fyra efter dem i stället... Blev stryk med 4-0 tyvärr. Inte så mycket att skriva om egentligen. Matchen var över nästan innan den ens börjat, då Skutskär gick fram till 3-0 under de första 20 minuterna. Inget roligt läge för oss i KBK då.

Uppförsbacken var allt för brant men vi lyfte oss ändå ganska rejält. Slutet på första halvlek var okej och sedan inledde vi faktiskt andra riktigt bra. De första 15-20 minuterna i andra halvlek tycker jag att vi spelade riktigt bra. Tyvärr skapade vi trots ganska fint bolltrillande för lite och vad uddlösa framåt. I stället för en energiinjektion i form av ett reduceringsmål kontrtade hemmalaget in 4-0. Vi jobbade på men lyckades inte ens få till ett tröstmål. I stället var det bara att försöka ta med det lilla positiva (uppryckningen i början av andra) som fanns att ta med och åka hem med en tung förlust i bagaget.
För min del blev det 45 minuter som högerback. Byttes in i paus och det gick ganska hyggligt ändå. Var kul under inledningen av andra halvlek då jag fick mycket boll och vi tryckte på framåt. Därefter blev det mer försvarsinriktat spel men det trivs jag med det också. Funkade tämligen bra men man kan aldrig vara positiv efter en förlust ändå.

. . . .

Var förbi hos Mange en sväng efter matchen. Han, Bentzer och jag satt och snackade fotboll och livet i allmänhet en stund. När de fortsatte till krogen begav jag mig hemåt. Slogs av en lite vemodig och konstig känsla när jag närmade mig Pinnmovägen 8 och den ganska ljumma nattluften omgav mig. Vet inte varför riktigt, men kändes på något sätt tomt. Dels för förlusten kanske, dels för att det bär av hemåt på söndag. Kommer sakna Gävle, men blir samtidigt skönt att komma hem i ett par månader.

. . . .

Nu blir det studentmottagande för Parre. Grattis grabben :)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0