Antiklimax

Åt helvete med den här dagen. Så kan man sammanfatta läget just nu.
Vilket totalt antiklimax det blev. Jag som hade sett fram emot comebacken i NIK-tröjan.
Det såg ju ganska bra ut i en halvlek också, trots att vi var totalt utspelade inledningsvis.
0-1 kom också men sen repade vi mod, fick mer tag i spelet och kvitterade.
2-1 i NIK-favör kom också före paus.
Sen var det slut på det roliga.
2-2 snabbt i andra halvlek.
De bättre än oss spelmässigt, men vi krigar på och försvarar oss bra.
2-2 länge och väl, även om de har en boll inne som domaren missar.
Rättvist med 2-3 med andra ord.
Men vem fan orkar bry sig om rättvisa?
Fotboll är inte rättvist.
Livet i sig är än mindre rättvist.
Så varför skulle rättvisa behöva skipas just ikväll?
På Ljungvallen. I 87:e minuten. När Mönsterås fick straff (tveksam förvisso) för hands och slog in 2-3.
Fy fan så less jag är.

. . . . . 

Kvällens msn-konversation:
"Ska den här jävla dagen ta slut snart eller? Men sen kommer det väl en ännu jävligare imorgon"
"Hehe, klockrent citat"
"Nej, men jag ger mig fan på att det blir så."

Betänk då att jag INTE är den bittra killen i den konversationen. Skönt att ha någon att dela alla sina negativa känslor med i alla fall.

Gonatt. Och tänk på att imorgon väntar en ny skitdag...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0