Tid för att fundera

Har kommit fram till att jag är ganska mycket av en funderare. Har blivit väldigt mycket tänkande, funderande och så under våren. Kanske inte bra alla gånger, lätt att fastna. Men samtidigt nyttigt att tänka på lite annat än fotboll ibland :)

Fundera, tänka och gå in i sin egen värld görs överlägset bäst till musik. Som tur är har jag sett till att fylla på musikförrådet här hemma via diverse nyttiga och hjälpsamma msn-kontakter. Behövs verkligen när en hel del jobb på Öland inkluderat en hel del bilkörande väntar inom några veckor. 

Kände verkligen hur grymt avkopplande det kan vara att sitta ensam i en bil, lyssna på skön musik och bara njuta av lugnet. Börjar bli smått poetisk i tankegångarna nu känner jag, men det är verkligen en behaglig känsla.

Brände ner en del härliga låtar innan jag begav mig över sundet för att jobba igår. Var bara att sätta i skivan, trycka på play och luta sig tillbaka. Framförallt på vägen hem efter en rolig arbetsdag satt det fint med lite slapparmusik.


Så grymt kul att vara tillbaka och jobba lite igen förresten. Inte lite glassigt jobb man har egentligen. Fint att sjunka ner på stolen, skriva lite, sitta med en kopp kaffe i handen och prata i telefon, snacka fotboll och analysera läget med goa tränare dagarna i ända. Eller kanske spendera en fin sommarkväll på någon mysig fotbollsarena, njuta av solskenet och kika på en match. Eller varför inte intervjua Henke Larsson ;)

På väg hem igår, med havet under mig uppe på Ölandsbron, drog jag igång This Years Love och bara lät tankarna flöda fritt. Det finns så mycket att fundera på i sin ensamhet och mycket bättre ställe för att ge tankarna utrymme finns inte än i en bil med Kalmarsund i blickfånget och med en underbar låt i högtalarna.

Bäst just nu:
This Years Love - David Gray

Sweet and low - Augustana

A Thousand miles - Vanessa Carlton

Happy Ending - Mika


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0