Lantisreunion

I fredags samlades för första gången på länge stora delar av det gamla kompisgänget här ute i skogarna. Numera är vi utspridda på diverse ställen i landet, mestadels till följd av pluggande, så det blir allt mer sällan att hela ligan är samlad. Tacokväll hos Åkesson såg dock till att locka till sig en stor del av gänget :)

Finns mycket att skriva om fredagskvällen men ska försöka sammanfatta den utan att bli allt för långrandig. Alkohol, god mat, bra folk och härlig stämning räcker egentligen för att berätta hur det var för er som inte var där.

Det åts och dracks, skrattades, drogs dåliga skämt och sjöngs :)

Hur det såg ut kan ni ser här:
http://alfredsson86.bilddagboken.se/p/main.html

Jonas dominerade kvällen totalt, speciellt när han styrde upp allsången och drog igång sin "Då går jag ner i min källare". Hittade den faktiskt på Youtube, här:
http://www.youtube.com/watch?v=N5ERKlCO2K8


Jonas "Idol 2009" Adolfsson kanske inte sjöng vackrast i stan, men det här var ändå en kväll då vi alla sjöng hellre än bra så inte gjorde det någonting :)


Idol 2009 nästa - Jonas på vad som får betecknas som kvällens bästa bild :)


I takt med att ölet rann ner i struparna och sången tog fart blev vi allt mer sugna på att dra en runda in till stan. Det var inte alls planerat egentligen, men när vi väl ryckte upp oss och tog tag i det hela så hamnade vi hastigt och lustigt på Vallen till slut. Något som visade sig väldigt lyckat. Jag trodde på förhand att det nästan enbart skulle vara 18-åringar och en och annan 17-åring som plankat in den en kväll som denna, men ack så fel jag hade. I stället träffade jag på mängder med gamla vänner, bland annat en gammal kompis jag inte träffat på tio år. Så det blev ett perfekt tillfälle för att vara social och träffa lite roligt folk.

En perfekt avslutning på en strålande kväll och vi var alla nöjda och glada när vi begav oss hemåt mot skogen igen.
Får bli nån sån tillställning till innan vi splittras upp igen. Gäller att hålla liv i konceptet "Sogf" :P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0