Fun at work

Börjar bli lite klatschig (eller hur det nu stavas) jag också och svänga mig med lite engelska vokabulär, gäller ju att hänga med i utvecklingen som ni vet... Hursomhelst, dags att skriva några rader om mitt liv igen.

Det händer inte direkt några uppseendeväckande saker just nu. Dagarna går och jag kan inte säga att jag är varken riktigt nöjd eller missnöjd för tillfället. Likgiltig kanske man skulle kunna säga, men det har ganska negativ klang. Så neutralt inställd till min egen vardag skulle jag vilja säga att jag är nu.

. . . . .


Något som piggar upp när vädret är tråkigt och, för att citera en go kompis här hemma, "glädjestunderna lyser med sin frånvaro", är faktiskt jobbet. Mycket bättre sommarjobb än sportjournalist på Ölandsbladet tror jag inte man kan ha :)

Det är så skön stämning på redaktionen, kollegorna är roliga och vi har mycket kul tillsammans. Dessutom är arbetsuppgifterna av det bättre slaget också. Kolla lite fotboll, tennis, glida runt i firmabilen och känna sig nöjd är ungefär vad dagarna består av för närvarande :) Men får förstås en hel del gjort också, har blivit många artiklar från skribent Alfredssons sista senaste veckorna. Och på måndag börjar "allvaret", då är det sommarvik en månad framåt med fast jobb i stället för frilansande som gäller.

Men sämre start på kommande arbetsvecka än att träffa Sanna Kallur kunde man nog få... ;)

Helt utanför landets presskarta är vi inte heller. Expressen toppade ju faktiskt med en Ölandsbladet-nyhet igår i form av "den galna dansken som hotade kronprinsessan". Jäkla dåre det där, som jag själv slapp träffa på då jag sitter på redaktionen i Färjestaden och inte uppe i Borgholm.

. . . . .

"Heter det sudanes när man kommer från Sudan? Hmm... Det heter ju senegales när man är från Senegal, så... Äh, jag skriver 'från Sudan' i stället".

. . . . .

Bentzer förgyllde msn-kvällen igår genom att länka låtar från en bortglömd diamant, nämligen Tracy Chapman. Dessa underbara låtar har man hört ett antal gånger under sitt liv och de har alltid gjort mig tankefull, funderande. Lämnat spår och inte släppt taget om en riktigt. Men samtidigt så hade jag nästan glömt dem, de fanns utangömda i något hörn där inne i huvudet tillsammans med gamla olyckliga kärlekar och tunga fotbollsförluster. Tur då att Bentzer letade fram dem igen.

http://www.youtube.com/watch?v=i4mDtR4rPJ0

http://www.youtube.com/watch?v=kjRo_CHSdt0&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=7rZbvi6Tj6E&feature=related 

. . . . .

Många dåliga (enligt de flesta) men samtidigt geniala (enligt oss) Arne Hegerfors-skämt senaste tiden i msn-konversationerna mellan Noa och mig. Den bästa "Arne Hegerforsaren" kom dock Kennet Andersson med under EM, utan att själv inse hur bra den var.
"Det var lamt försvarsspel av tyskarna" - inte konstigt när Philipp Lahm(t) spelade vänsterback, och var den som låg bakom det dåliga förvarsspelet som Andersson pratade om :P

. . . . .

Håller med kassörskan, det är kul med nya bekantskaper ;)

. . . . .

Ikväll blir det tacokväll hos Åkessons. Ska bli riktigt kul. Gamla Nickebogänget samlat igen, som på den gamla goda tiden :)

. . . . .



Bästa kompanjonen på vägarna dagar som dessa: firmabilen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0