Sammanfattande om livet

Här kommer en sedvanlig sammanfattning av vad som har hänt i mitt liv senaste tiden. Har inte skrivit på ett tag så finns säkert en hel del oväsentligt att nämna.

Förra veckan såg i mångt och mycket ut som de flesta veckor gör numera. Skola i måndags vilket inte gav sådär överdrivet mycket, men AU2 känns ändå helt okej. Man sitter där, diskuterar en del småintressanta saker och tiden går. Nästan oroväckande lugn och bra stämning i klassen, hade önskat mig lite mer livliga diskussioner och att folk vågat tycka till mer. Mammaligan ligger oerhört lågt, verkar vara en bra tid för mammor just nu. Och Besserwissern har jag knappt kunnat störa mig på sedan första gången märkligt nog.

Träffade Besserwissern på Willys häromdan. Han hälsade, stort plus. Antar att det var kvinnan i hans liv som var vid hans sida. Jag blev inte avundsjuk. Förlåt för min ytlighet.

Träningen i onsdags var den tråkigaste pissträning jag upplevt på år och dar. Och detta berodde inte på att Brännström och jag hamnade på samma lag. Inte heller var orsaken att jag lät Brännström agera målskytt för vårt lag och utöka sin ledning till 7-3 sammanlagt i vår interna tävling. Däremot att vårt lag bestod av två spelare som kämpade och tog ansvar, medan de övriga tre antingen 1) inte gjorde något av det jag nämnde 2) inte kunde slå en passning 3) i allmänhet sög att spela tillsammans med.
Ingen nämnd, ingen glömd...

Ännu roligare hade Bentzer det som hade oturen att få stå i mål för träningens i särklass två sämsta lag av de fyra som möttes. Smått underhållande att se hans frustration :)


Lite projekt som jag/vi har funderat på:
- Vid lämpligt väglag ta spark i stället för cykel/alternativt promenad till högskolan och låsa fast den med ett cykellås i cykelstället

- Köpa de 29 semlor jag egentligen är skyldig Gson efter en vadslagning

- Se VM-krönikan från USA-VM 94 tillräckligt många gånger för att kunna den utantill (Noa och jag är smått sjuka, vi vet)

- Köpa en riktig pälsmössa inför fotbolls-EM (bottnar i ett slags vad som gjordes när Englands öde i kvalet skulle avgöras och ryssarna snodde åt sig den EM-plats engelsmännen suktade efter)

- Ha klassfest. Vore kul att se Mammaligan och Besserwissern kröka järnet tillsammans med Den osynlige (en ny karaktär, mer om honom här nedanför)

- Göra ett allvarligt försök att förbättra min i nuläget usla framförhållning. Tre söndagskvällar i rad efter träningen har jag fått sitta och skriva klart läsloggen till efterföljande måndag. Stabilt när man haft sen tisdag på sig...


Den osynlige är en tidigare icke nämnde karaktär i vår klass. En mycket speciell människa, som knappt syns. Men nämnas här lär han nog göra en del i framtiden. Han har en tendens att göra folk i sin närhet, inklusive mig, stressade. Det är ganska starkt gjort för en osynlig... :P


Positivt från den senaste veckan:
- Gårdagens träning, till skillnad från onsdagens riktigt bra och rolig. Suverän inställning, hårda närkamper och högt tempo.

- Lunch och fika med Bentzer och Robin i lördags, riktiga stjärnor det :)

- Milanseger igår, hyfsad debut av Paloschi :)

- Fredagskvällen-lördagsförmiddagen - överlägset bäst och gjorde hela den gångna helgen till något helt underbart


Negativt från den senaste veckan:
- Onsdagsträningen

- Mitt usla tippande. 8 rätt på tipset den här gången och ett antal kronor i sjön på oddset. Man kanske inte kan så mycket som man tror...

- Schlagern: Christer Sjögren, snälla nån...

- Parre har haft sönder Erlands vita pärla. Eller åtminstone så är den trasig. "Vi sitter i Erlands bil, en gammal vit missil" är därmed ett minne blott åtminstone för ett tag.


Veckans roligaste:
Jag och Gson satt och åt lunch på Los Sombreros i fredags. Förbi oss gick en dam i 30-årsåldern utrustad med en riktig hylla, utan att låta för ytlig ytterligare en gång. Det var typ så att hon kunde använt sina behag till att ställa brickan på... Hursomhelst, vid ett bord intill satt ett äldre par på runt 70 år, kanske 75. Gubbens reaktion när 30-åringen gick förbi var hur skön som helst. Med gapande mun (om han hade löständer kan de inte ha varit långt ifrån att trilla ut och käken måste ha varit nära att hoppa ur led) samt med förstummad, drömmande och glansig blick följde han kvinnans steg. Den äldre mannens partner blev i sin tur nyfiken på vad som hade väckt hennes makes intresse och i det ögonblicket som hon insåg vad han tittade på var det nog tur för honom att blickar inte kan döda. 

Det kanske inte behöver tilläggas att det äldre paret därefter åt färdigt under tystnad... :)
 

Dagens citat:

Jag tycker att det ser bra ut från din sida, känns som att bollkontrollen och kvickheten har förbättrats, håller du med? - stora ord från en stor människa, tack Olof ;)


Finast:
http://www.youtube.com/watch?v=aFT4UBlmXJA <3




Kommentarer
Postat av: malin

hehe jaa men precis =) hihi . hoppas du får en bra vecka !

2008-02-11 @ 19:27:53
URL: http://malinljunggren.blogg.se
Postat av: malin

hihi ,, näädu, nattsömnen är inte som den ska vara.. :/ hehe. o nej nu har jag astmaproblem också.. :(

2008-02-12 @ 21:42:46
URL: http://malinljunggren.blogg.se
Postat av: malin

nej jag vill verkligen inte vara hundallergisk :( men nu är jag sjuk också, så jag vet inte vad det här är.. :|

2008-02-13 @ 19:02:49
URL: http://malinljunggren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0