Premiär och mysiga morgnar

Ensam-hemma-kväll en fredag som denna kan också vara skönt faktiskt. Passar bra då det snart är läggdags och uppstigningen tidigt imorgon. Varför nu detta en lördagsmorgon kanske ni undrar. Jo, det är nämligen så att det äntligen är dags att sparka igång säsongen 2008 på allvar imorgon.

Gefle IF Tipselit-KORSNÄS BK, Strömvallen 10.00

Inte helt fel det. Är förvisso inställd på att bara spela andra halvlek som högerback, men bättre än inget. Får försöka att ta vara på chansen som ges. Formen känns åtminstone bra. Bara att hoppas att den gör det även imorgon när allvaret börjar.

. . . . . . .

Snart dags att sova, som jag påpekade inledningsvis. Har spenderat kvällen med FM 2008, tv, tedrickande och slöande. Karin befinner sig på klassfest en bit härifrån. Dessutom är Noa ute och svirar vilket innebär att vi inte har fastnat hemma hos honom (som vanligt annars) den här aftonen.  Det passar som sagt bra då blir tämligen tidig (för att vara en fredagskväll) sänggång ikväll.Om jag kan slita mig från FM vill säga, som en drog det där spelet...

. . . . . . .

Hamnade givetvis på Brännströms lag i onsdags också. Vi får snart ses som ett riktigt radarpar. Han hängde dit två nya mål för övrigt, jag gjorde föga överraskande (har kommit till självinsikt nu) inga. Men låg bakom (åtminstone delvis) ett av Brännströms så jag gläds med honom.

Brännström ska även ha cred för att han skickade Guns 'n' Roses version av Cats in the cradle häromdan. Helt klart en höjdpunkt den här veckan. En gammal favorit som jag i det närmaste hade lyckats glömma bort. Tackar för den :)

Bentzer fortsätter att fälla sköna kommentarer förresten. I onsdags kväll när vi kom till sporthallen där vi skulle träna stod det ett gäng killar i 15-årsåldern och hängde utanför fritidsgården intill.
"Tjena grabbar" sa en av dem och försökte låta lite cool.
"Hej flickor" svarade Bentzer och de jättecoola killarna såg helt plötsligt ut som att de ville nita honom... :P

Murat och Bentzer börjar bli polare. Kanske beror på att Murat inte förstår vad Bentzer säger när han skäller på honom, jag vet inte. Men de verkar ha blivit en go duo. Detta trots att vår turkiske vän blev utskälld i söndags och även fick sig en lektion av Bentzer efter ett insläppt mål i onsdags. Samma procedur varje träning. Bentzer skäller, Murat slår ut med armarna, förstår ingenting och bara ler :)

. . . . . . .

Hade lite kaxande med min NIK-vän där hemma, Bojan "Kalmargrillen" Dinic, inför och under Arsenal-Milan. Det slutade med att jag blev hotad, tror jag :) Eller hur ska man tolka följande?
"Ni åker ur Serie A om ni inte mutar någon."
"Den var så trött. Bättre kan du, korvgubbe ;)"
"Du ska få korvgubbe nästa gång du tränar med oss :)"

Ska hem till påsk. Ser fram emot något pass med NIK då :)

. . . . . . .

Ett par härliga morgonpromenader med hjärtat har det blivit i veckan också. Underbart att få somna med dig i mina armar, vakna upp intill dig, spendera morgnarna med dig och göra dig sällskap till skolan. Du betyder allt <3

. . . . . . .

Ser fram emot en ny dag. Gonatt för den här gången.

Kommentarer
Postat av: Emma

Jag är så himla glad för din skull :)

2008-02-23 @ 13:21:51
Postat av: malin

jaha.. vad jobbigt.. :(

2008-02-23 @ 22:04:45
URL: http://malinljunggren.blogg.se
Postat av: Fredrik

"The blogger" is back

2008-02-25 @ 22:30:45
URL: http://faugustsson.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0