Nattlig blogg

Sitter här och börjar skriva nu när klockan har passerat ett. Borde väl egentligen lägga mig men kan inte säga att jag är särskilt trött. Dessutom är jag ledig imorgon (även om det finns en hel del roliga böcker som behöver läsas...) så kan kosta på mig lite sovmorgon.

Brukar känna en inspiration till att skriva just den här tiden på dygnet. Har aldrig kommit underfund med varför riktigt, men kanske beror på att MSN-beroendet går på halvfart just nu då inte särskilt många är online och på att man på så vis får lite lugn och ro för sitt författande.

Nattetid är åtminstone den bästa tiden om man ska skriva något känslosamt och sentimenalt. Har för vana att göra det med jämna mellanrum. Sitter och läser igenom gamla blogginlägg från tiden före den här bloggen och måste erkänna att jag blir berörd av innehållet i vissa texter. Är skönt att skriva av sig ibland och kommer nog att kännas bra att i framtiden kunna gå tillbaka för att titta på hur man har tänkt, känt och agerat tidigare i livet.

. . . . . .

Från de senaste dagarna i undertecknads liv finns inte så mycket att berätta. Slavträning i söndags kväll som vanligt, givetvis samma tid som Fiorentina-Milan spelade. Men kunde ju glädjas åt såväl en rödsvart seger där som en bra genomförd träning såväl av mig själv som av de övriga som var där. Imponerande inställning och fart på det hela faktiskt. Minst sagt nöjda var vi (jag, Bentzer och Brännström) över vårt magnifika anfall som avslutades med ett mål på småmålsspelet (är skönt att överdriva lite ibland - men det var faktiskt snyggt). Klassiskt sovjetiskt klapp-klapp-spel, Makarov-Larionov-Krutov var tillbaka :)

http://www.youtube.com/watch?v=xKTi6RDXqSI - den gamla goda tiden

. . . . . .

Ett par nya smeknamn som kan tänkas dyka upp här framöver kom för övrigt till i söndags.

Bentzer = Drago

Brännström = Lill-Drago 

Båda två maskiner som kör över allt i sin väg, precis som ryssen (mycket sovjet-inspirerat den här gången) i Rockyfilmerna.

. . . . . .

Skola i måndags och resten av veckan består av självstudier. Kanske dags att ta tag i dem imorgon och inte skjuta upp allt till helgen. Stämningen i klassen, som jag påpekade hade förändrats, har fortsatt att vara förvånande god och uppsluppen. Det är nästan för lugnt och skönt på lektionerna, inga hetsiga diskussioner eller någonting ens i närheten av upprörda röster och spända blickar. Frågan är vad som har hänt. Har mina teorier men läget behöver utredas närmare innan diagnos kan fastställas.

För att roa oss lite under skoldagen och samtidigt ta tillfället i akt att se hur folk reagerar när man tar och bryter mot normerna, något som vi diskuterar mycket just nu under AU2, lät vi mig låna Heidis rosa sjal. Riktigt snyggt blev det om jag får säga det själv. De som besökte kaffeterian samtidigt som oss tittade dock lite konstigt på mig :)

. . . . . .

Hur kan man glömma att köpa kaffe?

. . . . . .

Det ryktas att två tjejer, en ursprungligen från Sandviken och en från mitt eget kära Småland, stal lunchen idag på högskolan. Och jag som hade höga tankar om er två ;)

. . . . . .

Känner att det här inlägget hittills varit totalt meningslöst egentligen (tur att man har ett visst mått av självinsikt åtminstone när kreativiten i skrivandet verkar vara som bortblåst) så ska passa på att avsluta med lite marknadsföring av mig själv.

Finns ju nämligen ett par andra platser där ni hittar mig på nätet.

http://svenskafans.com/italien/milan - skribent där sedan sommaren 2006

http://alfredsson86.bilddagboken.se/ - även där finns jag, uppdaterar någorlunda kontinuerligt

Har som alla andra Facebook också, om någon nu undrade.

Gonatt för idag.

Kommentarer
Postat av: malin

ja, visst har jag en poäng med det där ? ;) Positivt tänkande gör allt så mycket enklare!

vad är det du läser på högskolan ? :)

2008-02-06 @ 12:54:34
URL: http://malinljunggren.blogg.se
Postat av: Affe

Det har du rätt i, även om jag brukar ha lätt att vara gnällig över småsaker. Bara för mig själv iofs, är glad utåt sett :)

läser till lärare. var så jag träffade på augustsson och byman, när jag hade praktik där.

2008-02-06 @ 18:38:55
Postat av: malin

hehe jaha, okeey då förstår jag! men jag går ju i deras parallell klass ju! :) vilka ämnen ska du ha då?

2008-02-06 @ 20:39:54
URL: http://malinljunggren.blogg.se
Postat av: malin

jag går samsam, sps3 alltså :) hehe. jaha, så du ska bli en medielärare ;D vad roligt! vill du jobba på borgis sen eller ? :P

2008-02-08 @ 10:51:43
URL: http://malinljunggren.blogg.se
Postat av: malin

okeej :) hehe. jaa men gävle är en trevlig stad ;D hihi.

2008-02-10 @ 00:19:27
URL: http://malinljunggren.blogg.se
Postat av: Agust

Storbloggarn!

Ser bra ut :)

2008-02-10 @ 21:44:15
Postat av: Affe

Ja August, vissa håller ju stilen när andra sviker ;)

ska dra ihop nåt om senaste dagarna nu tror jag, trots att jag borde ha lagt mig för längesen. eller ska jag vänta tills imorn? får se :P

2008-02-11 @ 00:58:00
Postat av: malin

hehe, jaa men ellerhur ;D så är han söt också!

OJ! 60 mil, vad långt hemifrån du fick flytta. :P hehe. inte direkt så att man åker hem över en helg bara sådär ändå va? :) hehe , tur att gävle är så bra dårå ;P fast jag ska nog flytta till hösten iallafall :D

2008-02-11 @ 01:01:54
URL: http://malinljunggren.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0