Näsblod och plugg

Här sitter man då en lördagskväll som denna och filosoferar helt ensam i lägenheten. Tystnaden är faktiskt påtaglig sedan Noa, Rickard, Andy och Gson lämnade Pinnmovägen 8 för den här gången efter en lång eftermiddag fylld med fotboll och semlor.

För att höja spänningen en aning började vi idag med något som ska bli en tradition: ett 128-raders stryktipsförslag varje lördag. Givetvis räknade vi kallt med framgång efter att vi hade slagit våra kloka fotbollshjärnor ihop. Allt under 12 rätt ansågs som ett misslyckande och att vi nu slutade på fem, sex rätt är något som vi förstås inte kan vara nöjda med. Dessutom var Noa och jag bara ett mål (en West Ham-kvittering mot Wigan) ifrån 450 spänn på lången. Men men, snart ny lördag och nya tips :)

Tidigare i veckan trodde sig Gson och jag ha en klockren hockeytrippel på lången. Med facit i hand kan man säga att den inte var helt klockren trots allt. Noll rätt av tre var inte riktigt vad vi hade tänkt oss...

Finns egentligen inte så mycket att berätta från de senaste dagarna. Har pluggat och tränat, det är väl det enda som hänt. Någonting har dock hänt i vår klass, den verkar vara helt förändrad. Besserwissern forsatte i och för sig att se ut som en besserwisser senast, men bara på några dagar verkade han ha taggat ner sin attityd rejält. Han kanske läser min blogg... Dock kommer han även i fortsättningen att gå under namnet Besserwissern här. Mammaligan som jag tidigare har nämnt lyser med sin frånvaro än så länge. Eller ja, inte sin fysiska närvaro men däremot den mentala. Den tidigare spända, hetsiga och irriterade stämning som Mammaligans medlemmar har varit orsaken till är som bortblåst. Kanske kommer när det är dags för kommande veckas seminarium med feministinspirerade diskussioner på schemat. Hoppas nästan det, det känns tryggare om allt runt omkring en är som det brukar vara :)

Nådde oavgjort i den omtalade internkampen med Brännström på onsdagens träning för övrigt. Lyckades spela 1-1 men kan inte vara nöjd. Har inget att skylla på den här gången, borde ha vunnit men brände ett jätteläge. Eller jo förresten, kan skylla på att jag inte riktigt var i balans efter smällen jag lyckades åka på under en uppvärmningsövning. Nickade ihop med en kille och drabbades av rejält näsblod för första gången i livet. En erfarenhet rikare och en del blod fattigare blev jag av det men repade snabbt mot och kunde återgå till tränandet. Dominerade gjorde för övrigt vår blå lag med ett facit på fyra segrar och en oavgjort samt 6-0 i målskillnad. Inte illa.

Märker att jag som vanligt har mer att skriva än jag trodde från början. Men ska försöka avrunda snart. Träning med Gson, Andy och Noa igår, inte ofta det sker. Men igår var det dags, mest för att Noa ville se om jag verkligen kunde slå honom i bänkpress. Något som jag kunde.

Hade dessutom en väldig tur när vi innan gymmet skulle ut och springa Sätra runt. Perfekt tajming visade det sig att jag (eller vi) hade tack vare att jag som vanligt inte var klar när det var tänkt och firma Noa/Gson fick vänta en stund på mig. Det innebar att jag precis när vi kommit ut mötte en alldeles speciell person. Ett möte som senare skulle innebära ett glädjande mess och därefter en mysig kväll :)

Så med en lycklig historia avslutar jag för ikväll.
Over and out.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0