Dålig bloggare

Jag är en usel människa, för att citera en gammal kompis. Eller usel människa kanske var att ta i, men väl en allt för dålig bloggare. Uppdateringen är inte vad den borde vara här så ska försöka göra mitt bästa för att det ska bli skärpning nu.

Finns väl i och för sig inte så mycket att rapportera kring när det gäller det "vardagliga". Allt går sin vanliga gång. Skola, träning, skola, träning och så lite mer träning. Fotboll på helgerna, kaffe i pausen. Som vanligt med andra ord.

Går verkligen inget vidare för mig i skytteligatävlingen mot Brännström. 9-3 har han sprungit iväg till nu. Dock mest beroende på att vi de senaste onsdagsträningarna har varit på samma lag. Jag har då förstås låtit honom göra målen och själv legat bakom dem som den lagspelare man är. Delad glädje är ju dubbel glädje, eller vad man nu säger.

Mycket fotboll som vanligt, för mycket egentligen kanske men vad gör man åt sitt beroende? Spenderade i princip hela helgen på Strömvallen. GIF-Östersund i lördags med Noa som sällskap. Kallt och stort minus för att vi inte hittade någon termos att ta med oss kaffe i. Men stort plus samtidigt för att äntligen få se lite livefotboll igen. Söndagen gick åt till Brynäs-Skutskär, lunch på Nian och GIF-Mariehamn. Allt i Bentzers sällskap.

Därefter tog vi "farväl" av Robin som senare under söndagsnatten/måndagsmorgonen drog iväg till USA för ett år som au pair i Boston. En jäkla bra kompis som försvinner ett tag, en av de bästa jag har här uppe. Ha de gott där borta grabben :)

Söndagskvällen avslutades sedan med fyspass, sådär lagom illamående hårt som det ska vara. Spelet som var slutpunkten på träningen bjöd på en del godbitar i form av en vansinnig Bentzer (målvakterna är ett släkte för sig sägs det ju...). Hans utespelarinsats på tre-mot-tre-spelet var inte så tokig, men glad för det var han inte då vår tredje lagmedlem Murat inte har lagarbete som styrka direkt. När Bentzer och jag gång på gång fick jobba även i Murat ställe rann sinnet till slut över. Bentzer började först skälla på Murat på svenska, men då denne endast kan turkiska och engelska så trodde jag att klagomålen var riktade mot mig. I stridens hetta började Bentzer och jag då att tjabba med varann, innan jag insåg att det inte var jag som var föremål för kritiken. För att förtydliga vad han menade började sedermera Bentzer skrika på engelska.
"You must take the ball Murat! Come on now! You have to take the ball."
"Why are you angry at me?"
blev svaret och Murat förstod nog inte riktigt vad Bentzer menade trots allt...
Lite senare när vårt turkiska nyförvärv var på väg att lämna hallen efter träningen:
"Bye Murat, I'm not angy at you" - han är godhjärtat trots allt den där Bentzer :)

Arsenal-Milan ikväll. Kul att vi tränar samtidigt... Får nöja mig med att ha bidragit med fyra artiklar på Svenska Fans inför kvällens match. Hyfsat facit det. Speciellt då motivationen för Svenska Fans-skrivandet inte är på topp i dagsläget.

Löjligt skönt att träna på konstgräset i måndags. Första "riktiga" fotbollsträningen var en i det närmaste njutbar upplevelse. Gick dessutom över förväntan för undertecknad själv så här klagas det inte. Passade på att skjuta in mig ordentligt på skottövningen och besegrade Bentzer i målet inte mindre än fyra gånger. Efter den fjärde tappade Bentzer humöret för andra träningskvällen i rad och hävde ur sig ett par könsord innan han lugnade sig... :)

Bäva månde Brännström inför kvällens träning. Om jag inte hamnar på hans lag förstås.

Veckans sport: Fotboll
Veckans glosa: Klappkass
Veckans artister: Simon&Garfunkel

De sistnämnda är bara för bra. Har återigen kommit på att pappas gamla favoriter håller absoluta värdslklass. "Sound of silence" är en magnifik låt med en lika magnifik text. Kom förresten på att de som umgås med mig sällan får uppleva "sound of silence"... 
 
. . . . . .

Så mycket intressant har som sagt inte hänt när det gäller "vardagliga", vanliga saker. Däremot när det gäller annat, som är så mycket viktigare. Men Du är alldeles för betydelsefull för att bara nämnas lite kort i ett av alla inlägg här, du är värd en hel bok. Du betyder så oerhört mycket, min underbara flickvän <3

(L)Karin(L)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0