Toppenhelg

Det går fort när man har roligt sägs det och ytterligare en bra helg är slut minsann. Den har innehållit mycket trevligt och varit den bästa på länge, vilket innebär att den till och med varit riktigt lyckad då helgerna senaste tiden har medfört mycket positivt.

Jag har som bekant haft besök av mamma och hennes väninna Meta. De är faktiskt kvar än men om en timme bär det av hem till Smålandsskogarna för damerna (tanterna) igen. De verkar nöjda med vistelsen här uppe och det är ju tur det, samtidigt som jag också är belåten över sällskapet som har spenderat helgen här. Man ska verkligen inte klaga när man blivit så bortskämd som jag de senaste dagarna :)



Några storslagna saker har vi inte hittat på men haft det bra ändå. De anlände i fredags flera timmar försenade på grund av trasiga tåg och strul under resan, vilket kanske var tur för mig så att jag hann med att fixa iordning en del saker som skulle göras innan de kom hit. Inte direkt så att jag är ute i god tid...

Fredagen var lugn med god mat, vin och tv-tittande. Räckte gott så inför en lördag som blev mer hektisk, men ändå inte stressig på något sätt. En promenad ner till stan, en titt på Gävlebocken (kände mig som en turist i min egen stad :P),springande i affärer och lite småshopande under resten av eftermiddagen och en lång fika på Java blev det innan vi drog oss hemåt mot Pinnmovägen igen.



Hemvägen innehåll en bussresa som hämtad från helvetet, men som samtidigt gav en del skratt då en överfull buss innebar en hel del irritation hos medpassagerarna men också resulterade i en del sköna citat.  Bussen var verkligen tokfull men målsättningen verkade vara att få in ännu mer folk. Det gick väl hyfsat till en början, men när en herre envisades med att försöka få in en barnvagn till (när det redan fanns ett par på plats) började tålamodet hos många runt oss att tryta. Förståeligt speciellt då barnvagnen inte innehöll något barn, utan mannens lördagshandel i form av mat, en läskflaska och lite annat... Mannen som stod bredvid oss försökte beskriva läget för en kompis via telefon.
"Du skulle se det här, det går inte att beskriva gosse. Det står barnvagnar på varandra och nu kör de in en barnvagn till över folket här. Du kan inte tro det, det är som att vara med i en film. Och inte hinner man hem för att ta ett par groggar innan hockeyn heller. Det säger ja då, aldrig mer buss. Nu blir det bil framöver."

Väl hemma kunde vi skratta gott och tumultet och mannens sköna beskrivning av det hela. Därefter stod tacos på menyn och en smaklig måltid avnjöts innan vi utökade sällskapet med Karin också. Lussebullar, Beck-tittande, pratande och en allmänt lugn och mysig kväll blev det innan jag lämnade tanterna här hemma för fortsätta myskvällen hos Karin. Blev som vanligt en trevlig kväll och ett mysigt uppvaknande på söndagsmorgonen :)

Efter att ha lämnat Karin för dagen tog vi en promenad (jag, mamma och Meta) runt Sätra innan vi nöjde oss med att fixa mat och slöa här hemma. Fotboll för mig i Ockelbo (som vi inte behöver nämna så mycket om mer än att det gick åt helvete) väntade sedan innan kvällen rundades av. Tung fotbollsdag då även Milan förlorade (3-1 mot Palermo) men sammanfattningsvis en väldigt lyckad helg. 
 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0