Läge att byta inriktning?

Jag vet inte om man ska skratta eller snarare gråta och bli mörkrädd nu. Jag ska ju efter att ha avslutat medieinriktningen läsa till svensklärare i vår och några år framöver och när man läser på forum runt om på nätet blir man ju lite tveksam till hur bra svenskundervisningen har varit i våra skolor på senare tid. Särskilt när man hittar ett som det här, som jag nyss fann när jag kikade igenom en artikel på sportal.nu som gällde gårdagens Serie A-fotboll.
"juverepris???????? va de offsaid på juve så va de me millimeter i ett läge där det inte poverkade matchen full ut till skillnad från äckliga patetiska koruppta pajas loser inter som va 5 man offsaid & me meters avstånd i matchens slutskede moratti gör oss alla vettiga fans en tjänst hoppa från en bro!!!!!!!!"

Frågan är om man verkligen vågar bli svensklärare i framtiden...

Å andra sidan kan man vända på det: Det kan ju faktiskt bara bli bättre. Dessutom är det mer utmaning om allt inte är bra och perfekt från början...

Måste säga att jag gillar stavningen på offside (OFFSAID) bäst :)

Dagens julklappstips: Ett stavningsprogram anpassat för Word


Ett stavningsprogrem kanske finns i säcken?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Haha det var det värsta jag har läst! :D Inte en enda punkt eller kommatecken ;) Ja du har ett hårt jobb framför dig ;) hehe!

2008-12-21 @ 22:03:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0