Jag ska skaffa mig en blogg

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=269355

http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=269528

Där har ni de senaste artiklarna som jag har åstadkommit för Svenska Fans Milansida. Dock har kritiken inte enbart varit positiv den här gången, tvärtom snarare. Jag blev nämligen totalsågad av en av Milansidans forumskribenter idag. Och då kan jag ju inte vara sämre än att jag delger er bloggläsare den kritiken när jag brukar skryta lite de gånger som jag får beröm :) Myntet har två sidor och kritik får man ta ibland också. Men den här killens var bara patetisk.

"seriöst kan herr alfredsson dra från redaktionen. Han är pinsam, killen har typ aldrig sett en milanmatch. Var är milanhjärtat?
Milan går före allt, träningar, jobb etc. Det går alltid att lösa fallen oxå, t.ex se på matchen med tjejen eller nånting. Eller se dem åtminstone i efterhand om man är skribent!

Pinsamt beteende! Trovärdigheten med dina krönikor är = 0, när mna aldrig ser matchen. Kan ingen annan, som iaf sett matchen, skriva veckosammanfattningarna?"

Denna kritik dök upp efter att jag i veckosammanfatntingen hade skrivit att jag missade Milan-Catania på grund av fotbollsträning. Men för att kunna klassas som Milansupporter ska man tydligen se ALLA matcherna och prioritera bort precis allting annat här i livet varje helg.

Påpekade för honom hur nära Milan står mig och hur mycket jag följer dem samt att jag ju faktiskt kan sammanfatta en Serie A-helg och skriva om ligan i allmänhet utan att ha sett Milans match, men det räckte tydligen inte.

Han verkar inte gilla varken mig eller de som försvarade mig i gästboken...
"Min kritik har tidigare riktats mot Alfredsson via kontakt på email, men jag har inte sett några förbättringar. Efter den sista veckosammanfattningen rann min tålamod ur sanden, och det är inte min stil att skriva i forumet men lik förbaskat gjorde jag det denna gång.

Killen är ett skämt. Punkt. Fredrik skriver mer om vädret, och det sociala än Milan."

Jag gav återigen svar på tal och förklarade min åsik och påpekade också att han gärna får ge mig en fast lön för att skriva för Svenska Fans, så ska jag hoppa av skolan och lägga precis all kraft på att skriva om Milan. Han tyckte inte det var någon bra idé...
Oj, du var en liten kaxig rackare "affe".

Har jag inte rätt att uttrycka min åsikt nu heller?

Skriv inte sammanfattningen om Milan och andra matcher om du inte sett den/dem. Sedan ska du jämt sitta och snacka om pengar hit o dit, gå köp en korv seriöst. Snacka om man ifrågasätter ditt milanhjärta, när du själv i princip säger att du skulle göra ett mycket bättre jobb om du fick betalt för det. Skäms!

Och du sa inte att du såg matchen i efterhand på veckosam. Du sa baserat på rapporter, och från kollegor eller något i den stilen.

Jag tror du gillar att skriva av dig, mer än att skriva OM milan.

Hur ska man kunna lyfta sidan, när man möter en sådan trevlig redaktion?

En sak till, var inte så jävla uppkäftig din väderskrivare

Avslutar med den här kommentaren:
"Fredrik Alfredsson skaffa dig en blogg, och lämna Svenska Fans".

:)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0