Helgen hittills

Jag har som bekant en förkärlek för sammanfattningar av olika slag och tänkte min vana trogen att sammanfatta helgen som snart har gått. Tanken är att arkivera den redan nu före Juventus-Milan för att vidhålla den positiva och glada stämningen som än så länge råder såväl hos mig som inom mig. Det är så mycket som känns bra just nu och ytterligare en rolig helg har snart fortlöpt, så vill få ner vad som har hänt här innan kvällens toppmatch då utgången av den drastiskt kan ändra mitt humör...

Helgen inleddes i alla fall med en trevlig fredag. Själv hade jag en riktig slöardag inledningsvis innan jag begav mig till Karin en stund. Hon skulle till sina gamla kompisar i Västerås över helgen och höll på att packa. Var väl inte direkt världens bästa organisation eller fart på hennes packande och planeringen var inte så jättebra... ;)

Efter en promenad till stationen ("nej då, det är lugnt, vi hinner") var vi framme tre minuter innan tåget gick. Bättre sent än aldrig :)

Därefter blev det en fika på Java då Gson och tvilling-Rickard befann sig där innan vi drog hemåt och slöandet fortsatte. Blev sedan en kväll med mycket lugnt festande. Festande är nästan att ta i men några öl fick vi ner tillsammans med chips och en del musiklyssnande blev det innan vi drog vidare en sväng till kåren. Var grymt mycket folk där och bra drag, men vi höll oss lugna som sagt och satt mest ned och snackade. Trevligt det också dock.



Lördag morgon blev en ganska tidig sådan trots att jag avslutade fredagskvällen med NHL på tv och inte kom i säng förrän efter tre. Noa och jag skulle åka skridskor vid halv tio, men när tiden väl var inne visade det sig att det bara var jag som var vaken. Passade på att ta en skridskopass på en timme innan jag drog hem, åt och tog mig vidare till stan.

Julklappsletande stod på programmet och jag kan avslöja så mycket som att jag hittade något åt såväl mamma och pappa som åt en viss söt liten flicka :)



Lördagen avslutades med El Classico-mötet mellan Barcelona och Real Madrid hemma hos mig tillsammans med tvillingarna och Noa.

Idag har inte mycket hänt. Har fixat lite småsaker och tränat fotboll. Finns inte mycket mer att nämna om dagen än så. Bara att man inte kan vara annat än less på situationen i KBK just nu. Knappt några på träningarna och strul med mycket runt omkring. Får se om det blir någon bättring framöver. 

En timme kvar nu, knappt. Sen smäller det.
Bara att hoppas på att helgen får en bra avslutning också. 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0