En klubbad säl

Som en sån, alltså en klubbad säl, föll Bentzer igår när han allt annat än briljant och estetisk försökte filma till sig en frispark i en duell med mig under vår egenträning på Tvätten. Han borde lära sig av mina italienska konster som sitter klockrent ;)

Men jag antar att han bara var lite besviken på sig själv över att ha blivit så totalt bortgjord av mig innan så han tvingades att råkapa mig längs med fotknölarna, med en solklar frispark som följd...

Ett riktigt bra pass körde vi igår. På plats var jag själv, Bentzer som ni förstår samt Mange och Andreas "Mygget" Karlsson. Efter några omgångar gris (där de andra fuskade som vanligt) och tre prestigefyllda, långa och tuffa matcher blev det lite gymmande innan vi avslutade en stabil träning med att basta. Något som vi verkligen var värda :)

. . . . . .

Dagen hittills har varit bra förutom att jag försov mig och fick stressa rejält i morse. Hade ställt klockan vid sju, vaknade, stängde av den, tänkte ligga kvar några minuter och vaknade därefter trekvart senare. Bara för att konstatera att nu jäklar är det stressigt. Fick prioritera bort frukosten och hann lagom till 8.10-bussen.

Vi hade redovisning av vår nästa sista examinerande uppgift i specialpedagogiken (förutom uppsatsen som jag skjuter upp till nästa termin då all energi kommer att läggas på c-uppsatsen i mediekursen framöver) och rollspel som skulle gestalta ett utvecklingssamtal stod på programmet. Själv agerade jag en pappa som var med sin dotter på samtalet och det var faktiskt riktigt roligt.

Vår grupp löste återigen uppgiften på ett bra sätt, utan att skryta :) Vi var i alla fall alla väldigt nöjda efteråt och konstaterade att vi på torsdag efter skolan kommer att göra rätt i att avsluta och fira av den här terminens arbete med en lunch tillsammans.

. . . . . .

Nu sitter man här och skriver som vanligt. 
Förutom det här tämligen meningslösa blogginlägget har jag lyckats få ihop följande artikel till Svenska Fans-sidan hittills:
http://www.svenskafans.com/italien/artikel.asp?id=268377

Inte en av de bättre jag har skrivit men får duga som utfyllnad åtminstone.

. . . . . .

Ska skrapa ihop något mer i Svenska Fans-väg innan dagen är slut har jag tänkt. Dessutom blir det återigen träning med tuffa matcher och mycket tjabb på Tvätten snart innan kvällen förhoppningsvis innebär mys med Karin.

. . . . . .

Stå upp Bentzer! ;)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0