Ännu en helg till ända

Som jag tidigare har påpekat går tiden så ofattbart fort och någon ändring på det verkar inte vara nära förestående. Tvärtom har ytterligare en helg susat förbi, men den har samtidigt bjudit på mycket bra och därför känns det helt okej att det faktiskt redan har blivit måndag.

Helgen inleddes med en fredagskväll som spenderades i sällskap med Karin och samma fina sällskap gav mig en fin start på lördagen också. En hopplös tidsoptimist höll tack vare sin envishet faktiskt tiden den här gången (men det lär har varit en engångsföreteelse :P) och efter den överraskningen blev det som alltid mys, godis, tv och sånt. Vi hann också med att se en skrynklig liten gullunge innan det var dags att krypa ner och somna för dagen :)

När klockan ringde på lördagsmorgonen var det skönt att slippa stressa för min del och jag kostade också på mig att hoppa över skridskoåkandet för en avkopplande morgon.

Under eftermiddagen blev det sedan en fika med Bentzer, hans Angelica (det går bra för Djurgården... ;)) och hennes kompis Hanna samt lite kikande i affärer (Bentzer och jag gick i några, damerna i andra) innan Mange ringde på dörren för att ta tag i julbordsfixandet. Det var nämligen så att vi hade ett julbord inplanerat till idag vilket var och en skulle ta med sig mat till. Mange och jag hade som uppgift att fixa Jeansson och som vi tog oss an den uppgiften. Med hjälp av allra största fokus och engagemang fixade vi till en utsökt juldelikatess. Något som vi lät oss smaka av idag då det var dags för det traditionsenliga julbordet. För egen del var det första gången som jag var med, men som jag har förstått det var det tredje året i rad som denna trevliga tillställning hölls.

Det hela blev mycket lyckat och alla vad riktigt mätta och nöjda efteråt. För Mange och mig smakade det nog extra gott då vi kom direkt från ett tämligen tufft träningspass med KBK på Tvätten. Satt fint att få vräka i sig köttbullar, rödbetssallad, prinskorvar, Jeanssons frestelse, ägg och nyfångad lax (kanske inte riktigt, men om man frågar Gson och Noa så drogs den upp ur ån i morse) direkt efter träningen.


Parre dök upp på träningen då han var
ledig från lumparlivet i helgen.
Kul att se dig igen grabben :)

Som söndagsavslutning dög Real Madrid-Sevilla riktigt gott följt av lite mer fotboll i Fotbollskanalen. Och jag rundar nu av helgen med lite FM09, Insider och musik, framförallt Springsteen och Born to run. Grym låt som får avsluta en mycket lyckad helg.


Helgens citat:
"Du super för lite och jag för mycket - tänk om man kunde göra ett möte mittemellan"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0