Sommartoppen

Listor och liknande är alltid ett populärt inslag. Så även här i bloggen hoppas jag när jag nu plitar ner sommarens bästa hittills. Således, Sommartoppen 2008. Håll till godo!

1. Winnerbäckkonserten på Skälby
Fantastisk sommarkväll och en minst lika fantastisk konsert. En av sommarens absolut finaste dagar, följd av en av den kanske allra finast kvällen. Solen sken, det var varmt, atosfären var underbar, stämningen på topp. Och bäst av allt: Lars Winnerbäck stod för en magisk konsert som jag kommer att minnas länge. En av de absolut bästa konserter jag har varit på och den gav mig många fina minnen och tankar. Oförglömligt, näst intill.

 


2. Dagarna på Varvet
Ett sommarparadis som sagt. Ett smultronställe som funnits för mig ända sen jag föddes. Såna ska absolut inte underskattas. Tvärtom! Att spendera underbara sommardagar på Varvet är verkligen förenat med lugn, avkoppling och bekymmerslös tillvaro. För några timmar kan man koppla bort alla krav och problem, för att bara njuta av den idyll som det är där.




3. MFF-klacken
Visserligen blev det förlust med 3-2 på Fredriksskans och i paus (3-0) ville man helst av allt bara gå hem. Men andra halvlek blev ändå en höjdpunkt den här sommaren. För att stå i den himmelsblå klacken och försöka hjälpa MFF i jakten på kvittering (de reducerade ju till såväl 3-1 som 3-2) var något som verkligen var kul att uppleva. Att MFF aldrig gav upp utan verkligen krigade sig tillbaka i matchen gjorde att det kändes bra att stå där och applådera Malmöspelarna efter slutsignalen, trots förlusten.




4. Fotbollen
Har blivit mer fotboll än jag förväntat mig här hemma. B-lagsspel hade jag räknat med men har även blivit en del spel i a-laget. Tycker det har gått över förväntan för egen del och ser verkligen fram emot att komma upp till Gävle och spela för KBK igen under hösten. Bäst hittills här hemma har varit 5-1-segern mot Blomstermåla i vårens sista match.




5. Jobba
Jo, faktiskt. Att ha Ölandsbladet som arbetsgivare och sportjournalist som sitt sommarjobb är det bästa man kan ha. Kan verkligen inte klaga. Kul jobb och bra med pengar, riktigt fint det. Särskilt för en som mig som tycker om allt från att kika på fotbollsmatcher i gärdsgårdsserierna till att bevaka Victorialoppet, vara med på Victoriafirandet och träffa idrottare som Sanna Kallur :)




http://alfredsson86.bilddagboken.se/p/main.html - min sommar i bilder finns där

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0