Hektisk måndag

Så var då ytterligare en vecka igång på allvar, min sista vecka hemma i Småland för den här gången. Ja kanske till och med min sista Smålandsvecka före jul. Blir faktiskt skönt att åka "hem" igen nu, även om det har varit riktigt trevligt att vara hemma i ett par månader. Allt har ju två sidor som bekant. Givetvis har det varit kul att träffa kompisar, vara hemma hos familjen, spela lite fotboll med NIK, jobba och ha ett skönt sommarlov, men samtidigt så finns det också personer och saker man saknar där uppe. Så blir nog fint att återvända nu :)

 

Veckan drog igång med högsta fart igår då en heldag med jobb stod på schemat. Måndagar är alltid mycket att göra då vi som bekant är en tredagarstidning, med utgivningsdag tisdag, torsdag och lördag. På måndagarna ska allt från helgen således in och det blir en hel del jobb. Men det är kul, så klagar inte.

 

Gick smidigt igår också, fick ta i de jag skulle ha tag i och arbetet flöt på bra. Men blev ändå jobb till strax efter fem. Därefter var det bara att stressa hem och hämta väskan då lite fotboll väntade.

 

Spelade min sista match i NIK-tröjan för den här gången igår nämligen. Om det nu inte blir någon speltid i a-laget ikväll. B-lagsmatch mot Gullabo/Gullaboås var det som gällde igår och tyvärr blev det förlust. 0-4 stod det på resultattavlan när matchen var över, men vi ska inte vara allt för missnöjda ändå. Långt ifrån faktiskt. Känns konstigt att nästan vara nöjd efter en förlust, det brukar jag aldrig kunna vara annars. Men den här gången får man vara det. För med tanke på förutsättningarna och med tanke på hur iskallt NIK:s b-lag är i år så gjorde vi en bra insats. Helt utan a-lagsspelare, då a-laget har match ikväll, och med endast tre-fyra spelare som tränar någorlunda kontinuerligt ska vi inte ha någon chans mot Gullabo/Gullaboås. Särskilt inte när de har med ett par av sitt a-lags bästa spelare, killar som spelade i andra klubbar i trean förra säsongen.

 

Bild från tidigare i sommar. Nummer 3 ska det ju vara :)

 

Vi stod upp ganska bra trots 0-4 och alla krigade på under 90 minuter. Hade vi inte slitit hårt för varandra så hade vi torskat med tvåsiffrigt, utan tvekan... Så var trots allt roligt att spela tycker jag. För egen del gick det också riktigt bra till och med. Har känts ganska lovande under matcherna som jag har spelat här nere för NIK i sommar, varav gårdagens insats får räknas som en av de bästa den här säsongen. Kul att få spela högerback igen, något som jag sällan gör i KBK då det är vänsterkanten som gäller. Kul också att se att man har gjort lite framsteg, självförtroendet har fått sig en välbehövlig skjuts och jag vågar vara mer delaktig i spelet nu.

 

Nej, dags att sluta tjata fotboll för den här gången. Lunchdags och därefter lite mer jobb. Är rätt lugnt idag, men någon nytta ska man väl kunna göra.

 

Ciao för nu.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0