Fredag

Första fredagen sedan jag kom tillbaka till Gävle har snart gått. Det har varit en bra dag måste jag säga, särskilt inledningen på den. Suveräne Jörgen Persson såg till att starten på dagen blev lysande genom att spela sig till semifinal i OS-pingisen. Börjar få tillbaka suget efter pingis på allvar nu. Även om jag alltid varit ganska kass så har man ju spelat mycket genom åren och saknar det lite nu, även om fotbollen är nummer ett numera.



Jag och Bentzer passade på att köra en OS-morgon. Upp halv åtta för min del, bort till ICA strax efter åtta för att handla frukost och precis när jag kom tillbaka hit anlände Bentza. Pingisdramatik framför tv:n och en god frukost två KBK:are emellan förgyllde morgonen.

Därefter drog vi till centrum och lämnade in lite vinnande tips inför helgens Premier League-fotboll. Som vanligt räknar vi med vinst.

Efter ytterligare lite OS-kollande drog Bentzer sedan in mot stan och jag spenderade resten av dagen på egen hand. Har varit en väldigt lugn eftermiddag. Bara kollat OS och slöat här hemma. Grymt skönt. Skolan börjar ju inte förrän på onsdag.

Ikväll har jag kikat lite fotboll på Träffen och återigen slöat här. Match imorn med b-laget mot Gävle GIK på Nynäs, så lugnt för min del nu. Kompisgänget ska till kåren, men för min del blir det till att hålla sig hemma. Snart läggdags faktiskt. Ska ställa klockan på fyra imorgon, pingissemifinalen spelas ju då. Sen blir det ytterligare några timmars sömn och frukost innan vi samlas vid tio.

Till sist: Spana in den här!
http://www.youtube.com/watch?v=RrlkJ11Ezk4&feature=related
I början där, den iskalla klackdragningen han gör. En sån gjorde Bentzer mot Hille i tisdags :)

Gonatt!


Kommentarer
Postat av: August med charmen

Kung bloggarn ...



puss på benskyddet.

2008-08-24 @ 23:37:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0