Födelsedag

Oj vad tiden går. Har redan gått några dagar sedan jag fyllde 22, nämligen i tisdags. Finns inte så mycket speciellt att säga om den dagen egentligen. Kanske känner man sig redan gammal, i alla fall fanns det tecken på det. Dels såg jag faktiskt inte fram emot födelsedagen alls, dels blev jag trots det lika glatt överraskad för varje person som kom ihåg den. Snart sitter man väl här, 33 år och ungkarl, småtjock och slö ;)

Dagen till ära jobbade jag som vanligt just nu. En ganska lugn jobbardag blev det och vi unnade oss en födelsedagsfika för min skull. Snälla kollegor man har :)

22-årsdagen gick och väl hemma från jobbet efter åtta timmars slit (nåja...) så fanns det inte tid för något firande. I stället begav jag mig ganska omgående till Ljungvallen för träningsmatch med a-laget mot Bergkvara AIF. Inledde på bänken men blev mer speltid än jag hade räknat med. Trodde på en halvlek men när vi tvingades till ett byte redan efter en halvtimme var det bara att hoppa in. Spelade sista kvarten av första halvlek som mittfältare på vårt centrala tremannamittfält och det gick faktiskt över förväntan. Hade inte så många bollkontakter men satte de passningarna jag skulle och låg ganska bra i positionerna.


Jag närmast med nummer 15. Mange Svensson snabb som en blixt i mitten
och Niclas Johansson i bakgrunden.


Efter pausen ändrade vi lite i laget och jag tog steget ner som högerback. Blev en ganska rolig halvlek att spela trots att vi tappade 1-1 till 1-3, för att sedan inte komma närmare än en 2-3-reducering. Tycker på det stora hela att det gick ganska bra. Passningsspelet fungerade allt som oftast bra och jag fick ganska mycket boll på högerkanten. Hade lite oflyt kombinerat med ett lite tveksamt ingripande vid deras 3-1-mål då en brytning från min sida inne i straffområdet blev en perfekt passning i sidled som BAIF tog tillvara på. Fanns dock inte så mycket att göra då de kom tre mot två och kan inte lasta mig själv för mycket. Tog hursomhelst en skön revansch med ett par lyckade brytningar sedan. Framförallt med en glidtackling i slutet i straffområdet på ett friläge som satt klockrent.

Sammanfattningsvis ger jag mig själv godkänt åtminstone. Hela laget jobbade på och trots att vi förlorade fanns det en del positivt att ta med. Nyttig genomkörare före serien som startar igen idag var det i alla fall och ingen föll ur ramen. Godkänt över lag således.

Blev mycket fotboll nu, som vanligt... Men hann i alla fall med att få tårta och presenter hemma efter matchen. Efter att tjurat en stund över förlusten ryckte jag upp mig och tackade och tog emot. Blev riktigt nöjd då jag fick ganska mycket användbart. Deodorant, pengar, presentkort, glas bland annat. Så en helt okej 22-årsdag blev det, även om jag börjar känna mig gammal... :)


Jag igen, närmast (15)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0