En lördag på Öland

Så var även den helgen snart över då. Dagen har inneburit jobb och inte mycket att skriva om här. Utan i stället blir det en sammanfattningen av lördagen. En lördag som till stor del har spenderats på Öland. Blir som bekant mycket tid för mig där nu under sommaren tack vare jobbet, men idag var det inte i jobbsyfte som jag befann mig på ön. I stället handlade det om en heldag i fotbollens tecken med NIK.

Vid tolvsnåret började vi vår Ölandsresa när vi utgick från Tobaksboden, tog plats i bussen och styrde mot Löttorp på den norra delen av ön. Första stoppet gjorde vi redan efter några hundra meter på Kalmargrillen och efter att ha fyllt på med lite välbehövlig mat och energi begav vi oss sen mot andra sidan sundet.

Själv tog jag plats ganska långt bak där jag beblandade mig med Sebbe, Dennis, Manno och Bergerstam (bilden). Trevligt gäng det och blev en del småsnack om allt möjligt, Sportbladet-läsande och slöande på väg mot de nordligare delarna av Öland. De andra sysselsatte sig med att sova (Krille A), lösa korsord (Nicke) eller bara sitta som en trygg rutinerad gubbe med tidningen i handen (Mange Svensson).



Efter en timmes åkande ungefär var vi framme i god tid och kunde börja förbereda oss på riktigt allvar för mötet med Böda/Högby. En match som jag inte ska orda för mycket om här. Vill någon läsa så kika här:
http://www.nickeboik.com/fotboll/ - vår hemsida

http://www.laget.se/public_lag/default.asp?lagid=112@27@125@6@1@29 - Böda/Högbys hemsida

I alla fall kan jag säga att vi gjorde en ganska bra match sett över 90 minuter. Ledde med 2-0 i paus och det såg riktigt lovande ut, men på bara några minuter i början av andra så tappade vi. Riktigt tungt att släppa 2-0 till 2-2 där, men som tur var spelade vi upp oss ganska snabbt igen. Tyvärr lyckades vi inte, trots ett rejält chansövertag i slutet, att avgöra. Flera bra lägen fanns men vi fick nöja oss med en poäng.

För egen del blev det cirka tio minuters speltid. Kan inte säga att jag hann med att varken göra bort mig eller göra några positiva avtryck. Gjorde det jag skulle på under de minuterna, varken mer eller mindre.

Efter matchen stannade vi till i Borgholm och käkade på vägen hem. Riktigt fin mat hade de på Harrys där.

Blev raka vägen hem sen då ingen av oss var särskilt sugen på att gå ut, varken i Borgholm eller i Kalmar. Så blev en lugn kväll som avslutning på en ganska lyckad lördag.




 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0