Skärpning

Har insett att den här bloggen (liksom de flesta andra bloggar här ute i etern) ofta är alldeles för snäll och okontroversiell. Det sågas för lite och det är sällan någon får sig en känga här eller där. Därför ska jag inleda med att såga i det här inlägget. Och föremål för sågningen är jag själv. För det måste bli skärpning från min sida nu när det gäller saker som jag ska komma ihåg. Fråga bara Pär J (ska börja stava med det ä som han faktiskt stavar med, blir därmed Pärra J i fortsättningen)...

Tror inte han var helt nöjd med min insats under fredagen, men han höll god min. Först på väg in mot stan, har precis satt mig på bussen och nöjt konstaterat att jag har med mig de saker jag behöver. För att halvminuten senare komma på att jag glömt presentkorten, huvudanledningen (förutom lunch med Södergren och Pär, klar man aldrig nekar de herrarna mitt sällskap) överhuvudtaget begav mig in mot centrum. Bara för Pär att göra mig en tjänst och skjutsa ut mig till Sätra igen för att hämta dem. Tur han är snäll, vår kapten :)

Därefter lovade jag PJ att jag skulle jag höra av mig om Mange skulle träna så att Pär i så fall slapp hämta mig innan träningen. Det kom jag ihåg att göra, bara det att jag kom på det först när Mange och jag redan satt i bilen samtidigt som Pär var på väg ut mot Sätra... Får vara glad så länge jag får åka med nu, om jag inte skärper mig :)

Så skärpning utlovas från min sida, åtminstone ska jag försöka...

Nåt nytt från veckan som har gått då? Nej, inte direkt. Har varit en intetsägande vecka tycker jag. Skola i tisdags och därefter pluggande i form av skrivande på slutarbetet i värdegrundskursen. Hade tänkt att vara klar med det redan förr veckan, men slår du upp ordet framförhållning i svenska akademins ordlista så hittar du inte en bild på mig där... Så blev till att jobba ganska hårt i veckan och är ganska nöjd med resultatet.

Annars bara träning i princip. Tungt pass i måndags som föranledde en hel del träningsvärk hos såväl undertecknad som många andra KBK:are. Upphopp, grodhopp och liknande roliga saker satte sig i benen, framförallt i mina arma lår. Värst var det nog dock för Wirtz (bilden) som var mer invalid än rörlig på onsdagsträningen :)

image38

. . . . . .

Match nu, så får bli mer skrivande sen. Match igår med förresten, seger med 7-1 mot Forsbacka. Norrham väntar idag. Mer om det senare som sagt.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0