En nostalgitripp under påsken

Bättre sent än aldrig, eller vad man ska säga, kommer här ett påskinlägg. Det är på sin plats då påsken bjöd på en riktig nostalgitripp i form av Smålandsbesök där jag fick vara en stolt pappa då min lille son gick i min gamla fotspår där hemma på gården. Så kul att se honom köra runt med min gamla leksakstraktor i trädgården och titta fascinerat på farfars stora traktor på logen. 

 
 
 
 
 
Som alltid när vi är hemma hos mamma och pappa blev det några lugna dagar med mycket fokus på barnen och lite gamla sköna minnen som exempelvis ett besök på gamla kära Ljungvallen. 






Om möjligt ännu stoltare och gladare över att få komma hem till barndomshemmet igen är jag nu när jag är tvåbarnspappa. Alva kommer säkerligen också att älska att tulta runt i den stora trädgården och nyfiket se sig om. Än så länge är hon nöjd med att få massa uppmärksamhet från farmor och farfar och hasa runt på golvet i mitt tidigare pojkrum.
 
 
 
Karin och jag tog också en tur in till Kalmar där vi träffade Emma, en av de barndomsvänner som står mig allra närmast och som jag har känt längst. Det var längesen vi sågs och det var oerhört kul att träffas igen. Hon och Karin har heller aldrig haft möjlighet att prata lite mer med varandra men klickade och det blev en väldigt lyckad eftermiddag. Värdefullt att ha kvar några riktigt bra vänner där hemma också. 
 
 
 
 

Våren visade sig turligt nog också under de här dagarna så det blev promenader, lek i trädgården och lite fotboll fru och man emellan. Karin är inte född fotbollsspelare, men hon är en ettrig rackare när hon väl spelar. Småful, aggressiv mittfältare skulle jag nog säga :)
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0